popredným odborníkom. Narodil sa 24. 6. 1897 v Račiciach. Otec pochádzal z Pardubíc, mama z Prahy. Prvé rytecké skúsenosti získal u drevorytca Karla Kabelky, bol posledným rytcom vtedy už zanikajúcej xylografie. Grafiku študoval u profesora Arnošta Hofbauera na Umelecko-priemyselnej škole v Prahe. Od roku 1938 bol obľúbeným rytcom vtedy už známeho Maxa Švabinského. Podpísal sa ako rytec pod množstvo poštových známok, načo tiež netreba zabudnúť. Dosť často sa stávalo, že politická situácia ovplyvnila konečný návrh, ktorý sa dostal na platidlo. Pozrime sa ako to bolo s terezínskymi poukážkami.
V roku 1942 dostala protektorátna tlačiareň bleskovo pripraviť návrh pre terezínske poukážky. Prácou poverili J. Schmidta, ktorý sa snažil vytvoriť umelecky hodnotné dielo. Návrh predložil, ale pracovníci Reishbank ho zamietli pre ušľachtilý výraz Mojžišovej tváre. Rytec mal návrh prerobiť tak, aby Mojžiš bol na bankovke čo najškaredší. Majster Schmidt požiadavkám vyhovel iba čiastočne. Časová tieseň prinútila Nemcov k realizácii druhého návrhu. Na snímkach môžeme vidieť oba návrhy a skutočne, ten prvý je po umeleckej stránke dokonalejší.
Terezínske poukážky sú stále viac a viac vyhľadávané. Ku zberateľom sa dostali neperforované nové platidlá. Sériu tvorí sedem nominálov, najnižšia je koruna, najvyššia je stokorunová poukážka. Zberateľská hodnota celej série sa pohybuje okolo tisíc korún. Na zberateľských burzách sa objavujú stále zriedkavejšie, vďaka čomu ich hodnota stúpa. Je predpoklad, že v budúcnosti bude o tieto poukážky väčší záujem. Patria k dejinám Československa a nemali by chýbať v žiadnej zbierke.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.