ohlásenému zavretiu fabriky. Vedenie spoločnosti predložilo odborom plány na rušenie pracovných miest a zavretie závodov. Medzitým sa talianska vláda vyjadrila proti možnému predaju divízie automobilov vo Fiate americkému koncernu General Motors.
"Vláda dúfa, že taký významný a historicky dôležitý automobilový koncern ostane taliansky," povedal minister priemyslu Antonio Marzano. Vysoko zadlžený turínsky podnik sa i napriek nákladnému sanačnému plánu nevie dostať z krízy a preto musí aj naďalej znižovať produkciu. Pravdepodobne sa zruší až do 8000 pracovných miest. Popri závode na Sicílii sa možno zatvoria fabriky v Arese a časti z hlavného závodu Mirafiori. "Náš manažment musí prezentovať, žiaľ, veľmi smutný plán," povedal Umberto Agnelli, šéf finančných holdingov Fiatu Ifi a Ifil. U. Agnelli považuje predaj divízie automobilov americkému koncernu General Motors i napriek názoru vlády za otázku času. "Žiaľ, nemôžeme celú záležitosť urýchliť," poznamenal.
Ratingová agentúra Moody's v predchádzajúcich dňoch vysvetlila, že koncern musí túto divíziu v každom prípade predať, ak chce prekonať krízu. Kurz akcií Fiatu na milánskej burze i naďalej klesá po tom, čo v utorok zaznamenal najnižšiu úroveň v priebehu 17 rokov.
Tisíce zamestnancov talianskeho koncernu Fiat štrajkovali aj včera proti plánom vedenia spoločnosti zrušiť 8 000 pracovných miest. V hlavnom závode Mirafiori, kde do júla 2003 bude prepustených vyše 3 000 pracovníkov, blokovali demonštranti viacero ulíc. V sicílskom Termini Imereso, kde bude uzavretá celá fabrika s 2 000 zamestnancami, sa zúčastnilo na protestoch niekoľko tisíc ľudí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.