dráham v rokoch 1967 až 1969 celkovo 27 veľkých elektrických lokomotív radu EI 14. Neboli to už lokomotívy rámové, ako rad EI 8, ale mali dva trojnápravové podvozky, takže sa tu uplatnilo usporiadanie kolies Co'Co'.
Vynikali hlavne tým, že boli v prevádzke na ofotskej železnici, kde je vždy veľa snehu a i napriek tomu mali trakčné motory v podvozkoch pri individuálnom pohone dvojkolesá. Nevznikli ani obavy z toho, že by motory od snehu mohli navlhnúť. Priemer hnacích kolies bol typizovaný - 1250 mm, rovnaký ako u nás. V prípade rámových lokomotív to bol jeden z dôvodov, prečo konštruktéri volili tyčový pohon veľkých hnacích kolies, aby priestor pod nimi bol prázdny a bez snehu. Lokomotívy Co'Co' dosahovali výkon 5150 kW a ťažnú silu na háku až 350 kN. Mali hmotnosť 105 t a maximálna rýchlosť sa blížila k hodnote 120 km/h. V priebehu svojej prevádzky slúžili ako vzory pre konštrukciu novšieho typu - radu EI 15, pri ktorom sa prúd nielen transformoval, ale aj usmerňoval v kremíkových usmerňovačoch, aby poháňal jednosmerné trakčné motory.
Tieto lokomotívy sa na ofotskej železnici bežne zdvojovali, čím sa na čelo vlaku "dostal" výkon až 10 800 kW. Inak sa rad EI 14 a EI 15 používal pri doprave ťažkých a dlhých rýchlikov na horských tratiach. Zvlášť sa prejavili na náročnej trati, ktorá pretína na severe polárny kruh. Ako už je takmer pravidlom, škandinávska technika je už dlhé roky nositeľom pokrokových technológií a nápadov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.