povedať, že nevodivé kolieska boli v týchto prípadoch úplnou nevýhodou. Pri systéme Trix (na snímke) sa navyše stálo vzájomné odizolovanie kolies nevyhnutnosťou, normované dvojkoľajnicové systémi si naopak pomohli nevodivým materiálom s navlečenými obručami z kovu. Tie slúžili ako kontakt a prívod napätia pre motor rušňa. Vzájomná izolácia tu bola samozrejmosťou.
Vozne sú zvyčajne vystrojené kolesami z rôznych izolačných materiálov, napríklad termosetov. Niektoré osobné vozne s vnútorným osvetlením sú riešené tak, že na jednej náprave je prevedená kombinácia kovového a nekovového materiálu. Istý variant rieši tento problém inštaláciou obidvoch kovových koliesok, avšak s podmienkou, že jedno z nich je izolované od osi nápravy. Nasledujúci podvozok je rovnaký, iba izolovanie je urobené na opačnej strane nápravy. Tento spôsob bol napríklad u všetkých osobných vozňov niekdajšej firmy Schicht. Nevýhoda takéhoto systému spočívala v tom, že vozne pri nájazde na nábehové kontakty spúšťali bloksignály (relé) v nežiadúcom čase, a tak mohli narušovať správny chod nastavenej automatiky. Preto pre napájanie osvetľovacích žiariviek súprav radšej volíme trolejové vedenie.
Ako vidieť, jeden aj druhý spôsob má množstvo výhod ale aj nevýhod. Správnym výberom pri znalosti konkrétnej situácie dosiahneme istotne žiadaný efekt, niekedy však za cenu väčšieho alebo menšieho kompromisu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.