desiate preteky a ako to už predošlý vývoj sezóny naznačil, opäť sme boli svedkami nádherných dramatických súbojov, aké nám v F1 tak veľmi chýbajú. V nádhernom finále bol nakoniec úspešnejší Francúz Christophe Bouchut, ktorý tak obhájil vlaňajší titul.
So šampionátom GT sme sa lúčili poslednýkrát po 24-hodinovke v belgickom Spa. Tá poriadne premiešala poradie a posunula do vedenia posádku Bouchut-Terrien. Ôsme preteky sezóny v Perguse však vedľa posádky Piccini-Deletraz vrátili do hry aj Lister Storm pilotovaný dvojicou Springer / Campebll-Walter . Treba však povedať, že Lister už nie je to, čo sme videli v roku 2000. Aj víťazstvo v Perguse mu vlastne spadlo do lona. Preteky totiž robili najprv Piccini a Babini, no v poslednej hodine obaja kolidovali. Ferrari muselo odstúpiť a Babbini stratil pozíciu. Potom sa k slovu dostal Hezemans a zdalo sa, že aj zvíťazí. Pätnásť minút pred koncom musel však dotankovať a radovať sa mohla posádka Listeru. Výsledky pretekov v Perguse (22. septembra) teda vyzerali takto: 1. Campbell-Walter/Springer (Lister Storm) 3:00:14,276 (101 kôl), 2. Gollin/Cappellari (Chrysler Viper) + 39,874, 3. Babini/Duez (Chrysler Viper) + 44,211, 4. Derichebourg/Belmondo (Chrysler Viper) + 44,721, 5. Terrien/Bouchut (Chrysler Viper) 1 kolo, 6. Hezemans/Kumpen (Chrysler Viper) 2 kolá, … 8. (1.N-GT) Ortelli/Lieb (Porsche 996 GT3) 2 kolá. Dva body za piate miesto pre posádku Bouchut-Terrien znamenali upevnenie pozície a ďalší odskok od najvážnejších súperov z tímu BSM Scuderia.
Už o dva týždne neskôr majstrovstvá sveta kategórie GT pokračovali na anglickom Doningtone. Podľa očakávania sa súboj o víťazstvo rozohral medzi posádkami BSM Scuderia (obe Ferrari 550), Listerami, Hezemansom a Bouchutom. Hneď od štartu využili postavenie na rošte autá ferrari a išli do čela. Výborne však kontrolovali Campbell-Walter i Hezemans a výsledkom boli hodiny Picciniho a utrhnutá kapota hneď v štvrtom kole a nútená zastávka v boxoch. Druhé ferrari pilotované Gounonom zatiaľ suverénne viedlo a držalo súperov na dištanc. Čoskoro však pre problémy s motorom musel do boxov Campbell-Walter a Hezemans bol druhý. Tretí jazdil McKellar na druhom Listery a štvrtý bol Bouchut. Neuveriteľnú silu vydareného Ferrari 550 Maranelo demonštroval Piccini divácky príťažlivou jazdou, vďaka ktorej sa už v sedemnástom kole vrátil na tretie miesto a po striedaní sa Deletraz dokonca ujal vedenia. Radosť však netrvala dlho. "Ťažká noha" si vyžiadala obeť a 46. kole sa z motora 550-ky zadymilo. A pretože druhá posádka mala problémy pri striedaní v boxoch (po nastúpení nevedela Brynerová naštartovať, musel nastúpiť mechanik a naštartovať sám!) a stratila cenný čas i pozíciu, do vedenia sa v polovici pretekov dostal skúsený Hezemans, ktorý si už postavenie udržal až do cieľa. Pre vývoj šampionátu však jeho víťazstvo veľký význam nemalo a pretože Terrien v pretekoch štartoval (prvýkrát v sezóne) v inom aute ako Bouchut, dostal sa vďaka piatemu miestu do čela šampionátu. Rozdiel prvých štyroch bol však stále iba 5,5 boda a to sľubovalo dramatické finále v Portugalsku. Ešte predtým si však zopakujme výsledky z Doningtonu: 1. Hezemans/Kumpen (Chrysler Viper) 3:00:21,976 (113 kôl), 2. Calderari/Brynerová/Gounon (Ferrari 550 M) + 39,330, 3. Babini/Amorin (Chrysler Viper) + 44,786, 4. Cappellari/Gollin (Chrysler Viper) 1 kolo, 5. Terrien/Rosenblad (Chrysler Viper) 1 kolo, 6. (1.N-GT) Ortelli/Dumas (Porsche 996 GT3) 4 kolá. Dôležité je doplniť, že piatym víťazstvom v sezóne sa už v Anglicku predčasným šampiónom v kategórii N-GT stal Stephane Ortelli z tímu Freisinger Motorsport.
O ďalšie dva týždne neskôr (20. októbra 2002) sa teda o šampiónovi rozhodovalo v Estorile. Trochu smutné bolo, že posádka, ktorá vyhrala najviac pretekov sezóny a korenila šampionát (Piccini Deletraz) bola už z hry von. Napriek tomu sa "červení" nevzdávali a opäť raz svetu predviedli svoju silu. Už v superpole súperov doslova deklasovali (iba Campbell-Walter strácal menej ako sekundu na kolo) a hoci štart s mokrými pneumatikami sa neskôr ukázal ako nie veľmi správny (ostatní volili intermedia), napokon preteky aj vyhrali. Ale nepredbiehajme. Po štarte sa Piccini dostal do čela, no už o šesť kôl neskôr začala trať schnúť a dopredu sa drali Campbell-Walter i Hezemans. Napriek tomu však Piccini s nimi držal kontakt až do prvej PIT v 25. kole a statočne bojoval o druhé, resp. tretie miesto. Striedanie v kokpitoch potom viac vyšlo Listeru, keď Springer dobehol Kumpena a od 36. kola prevzal vedenie. O kolo neskôr však svoje porsche na trati roztočil Paul Belmondo junior (zostal stáť krížom) a do pretekov sa zamiešalo Safety Car. Rozstupy sa tak zmenšili a začínalo sa odznova. Do absolútne tesného kontaktu sa tak dostala znovu trojica Springer, Kumpen a Deletraz, ktorá po reštarte v 41. kole svojim súbojom dvíhala divákov zo sedadiel. V 48. kole sa Deletraz prehryzol na druhé miesto a v tomto poradí sa jazdilo aj po druhej zastávke v boxoch 63. 65. kolo), keď sa za volant vrátili Piccini, Hezemans a Campbell-Walter. Talian ukázal, že je vo fantastickej forme a to, čo Deletraz stratil dobehol v priebehu desiatich kôl a od 76. kola sa vrátil do čela. V tej dobe o titul bojujúci Bouchut sa konečne dostal na potrebné štvrté miesto a zdalo sa, že nereálne sa môže stať skutočnosťou. Jeho rival Terrien totiž pre poruchu musel odstúpiť už v úvode pretekov a Bochut po nevydarenej kvalifikácii (13. miesto) a štarte z boxov sa po náročnom predieraní sa celým štartovým poľom držal vytúžených troch bodov. V záverečnej hodine sa Francúz dokonca prepracoval až na tretie miesto, no pri ataku rozbehnutého Campbella-Waltera (asi päť minút pred koncom pretekov) sa rozhodol neriskovať a s vedomím, že mu stačí aj štvrté miesto nechal Angličana ísť dopredu. V cieli po troch hodinách bolo teda poradie: 1. Deletraz/Piccini (Ferrari 550 M) 3:00:40,147 (100 kôl), 2. Hezemans/Kumpen (Chrysler Viper) + 22,069, 3. Campbell-Walter/Springer (Lister Storm) + 44,867, 4. Vosse/Bouchut (Chrysler Viper) + 49,902, 5. Gounon/Brynerová/Calderari (Ferrari 550 M) 1 kolo, 6. Amorin/Babini (Chrysler Viper) 1 kolo, 7. (1.N-GT) Ortelli/Maassen (Porsche 996 GT3) 2 kolá.
"Dnešné preteky boli pre mňa veľmi dobré a napokon sa mi podarilo získať potrebné body k obhajobe titulu," vydýchol si v cieli staronový šampión Christophe Bouchut. "Víkend sa pre nás nezačal dobre a obidva naše autá mali problémy s motorom. To poznačilo aj náš kvalifikačný čas a do pretekov sme dokonca museli štartovať z boxov. V pretekoch som ale poriadne pritlačil a nakoniec sa to podarilo." Sezóna GT je teda tiež za nami a na rozdiel od slávnejších sestier nám skutočne pripravila aj zaujímavé preteky. Škoda, že stále stojí v tieni, no možno už na druhý rok sa to zmení. Nový ročník štartuje 23.marca v španielskej Barcelone a naši diváci si tieto zaujímavé preteky s kvalitným jazdeckým i technickým obsadením môžu vychutnať 25.mája 2003 na Masarykovom okruhu v Brne. Tí, ktorí sa tam vyberú, určite nebudú ľutovať.
Konečné poradie MS FIA GT 2002: 1. Bouchut 49 bodov, 2. Terrien 48, 3.Campbell-Walter, Springer 46,5, 5. Deletraz, Piccini 41, 7. Vosse 39, 8. Hezemans, Kumpen 36, 10. Babini 33. FIA GT tímy: 1. Lambre Competition 67,5, 2. Lister Storm 63, 3. Carsport Holland 59, 4. BMS Scuderia 51, 5. Belmondo Racing 43,5, 6. Proton Competition 1. Kategória N-GT: 1. Ortelli 80, 2. Pescatori 55,5, 3. Montermini 49,5, 4. Bertolini 41,5, 5. Dumas 36, 6. Garbagnati, Wolff 31,5, 8. Collard 30, 9. Lieb 29, 10. Peter 21,5. Tímy N-GT: 1. Freisinger Motorsport 103, 2. JMB Racing 80,5, 3. Autorlando Sport 28, 4. RWS Motorsport 22,5, 5. JVG Racing 19, 6. Cirtek Motorsport 15,5, 7. JMB Competition 7, 8. Veloqx Motorsport 4, 9. System Force Motorsport 3, 10. Seikel motorsport 2,5, 11. MAC Racing 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.