majster sveta z roku 1994, Francúz Didier Auriol. Angažovanie tohto uznávaného pilota, ktorý ešte vlani štartoval v továrenskom vozidle tímu Peugeot nám jasne naznačuje, že mladoboleslavská značka to s účasťou vo vrcholovom autošporte myslí smrteľne vážne. Napokon svedčia o tom aj slová predsedu predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, Vratislava Kulhánka: "Pre spoločnosť Škoda Auto je motorsport pevnou súčasťou firemnej stratégie. Našim cieľom sú úspechy tak na trhu ako aj v oblasti motoristického športu. Vítam preto ďalšie posilnenie nášho továrenského tímu." Po Nemcovi Arminovi Schwarzovi, Belgičanovi Bruno Thirym a Švédovi Kennethovi Erikssonovi je teda trend českej značky naďalej vzostupný a Auriol sa stane prvým majstrom sveta, ktorý za Škodu odjazdí celú sezónu. Aj preto sa aspoň v krátkosti predstavme jeho doterajšiu kariéru.
Štyridsaťštyriročný rodák z francúzskeho Montpellier začal pretekať v roku 1979 na Simce1000. Učňovské roky potom nasledovali s Renaultom Maxi 5 Turbo, no na prvý výrazný úspech titul francúzskeho šampióna si Didier musel počkať do roku 1986 (s vozidlom MG Metro 6R4). O rok neskôr si tento úspech zopakoval na silnejšom Forde Sierra a "vyplnil si tak prihlášku" do MS značiek. Príležitosť dostal v tíme Ford, kde so Sierrou hneď v prvej sezóne vyhral rely Korzika a v celkovom hodnotení skončil šiesty! V tej dobe šampionátu kraľovala Lancia a ponuka od italskej značky sa nedala odmietnuť. V rokoch 1989 až 1992 teda Auriol štartoval na Lancii Delta Integrale a okrem deviatich víťazstiev sa stabilne umiestňoval v kvartete najúspešnejších pilotov sveta (89 štvrtý, 90- druhý, 91 a 92 - tretí v MS). Vytúžený titul však s touto značkou nikdy nezískal a prestup k výkonnostne rastúcej Toyote bol iba logickým dôsledkom. S novou Celicou GT4 si Auriol v roku 1993 ešte udržal tretie miesto v MS, no o rok neskôr už nenašiel premožiteľa a konečne sa stal majstrom sveta. Ako šampión úspešne vstúpil aj do novej sezóny 1995, keď vyhral Korziku a druhý skončil na Novom Zélande, no potom prišiel škandál Toyoty s porušením technických predpisov a zákaz štartu v majstrovstvách sveta. Francúzsky šampión však aj napriek tomu ostal verný značke a v majstrovstvách sveta sa až do sezóny 1997 neobjavil. Návrat Toyoty nebol ľahký a Auriol v roku 1997 získal iba jedno tretie miesto v Austrálii. O rok neskôr už však Toyota bola opäť v hre a vedľa Carlosa Sainza, ktorý až do posledných pretekov bojoval o titul, získal Auriol víťazstvo v Španielsku a pričinil sa o druhé miesto Toyoty v šampionáte tímov. Rok nato potom Didier bodoval s Corollou v jedenástich podnikoch šampionátu (vyhral v Číne) skončil na treťom mieste v kvalifikácii jednotlivcov a pomohol tímu vyhrať MS značiek. Toyota na vrchole však ohlásila odchod z rely a presun záujmu na F1, čím jej posádky prišli o svoje miesta. Zatiaľ však čo Sainz sa stihol dohodnúť s Fordom, na Auriola ostal už iba Seat a nech sa Didier snažil akokoľvek, na viac ako na štyri body za tretie miesto v Safari rely jeho auto v roku 2000 nemalo. Návrat k lepším časom mala byť nová zmluva s vynikajúcim tímom Peugeot na sezónu 2001, ktorú Auriol pretavil vo víťazstvo v Španielsku a celkovo skončil siedmy. Francúzsky tím pre sezónu 2002 však angažoval čerstvého šampióna Burnsa a Auriol musel odísť. Alternatívou pre rok 2002 bolo chvíľu Subaru, ale nakoniec Francúz zostal bez zmluvy a na štarte sa objavil iba v úvodných pretekoch v Monte Carle, kde sedlal súkromnú Toyotu (odstúpil už v úvodnej etape).
Vďaka zmluve so Škodou sa tak Didier Auriol po ročnej prestávke znovu vráti do MS značiek a spolu so svojim dlhoročným spolujazdcom Denisom Giraudetom verí, že to bude nový začiatok jeho kariéry. "Je skvelé byť znovu súčasťou MS v kvalitnom továrenskom tíme. Som rád, že sme sa s vedením tímu Škoda Motorsport dohodli a spoločne vytvoríme perfektný tím," teší sa Francúz, ktorého za volantom Octavie uvidíme prvýkrát v Monte Carle. "Táto súťaž bude vynikajúcim začiatkom. Vyhral som tu už trikrát a myslím si, že môžem povedať, že vyhovuje môjmu jazdeckému štýlu." Auriol bude tím Škoda reprezentovať vo všetkých podujatiach sezóny 2003 (rovnako ako Gardemeister).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.