prvých troch miestach v šampionáte značiek. Nezodpovedané nám teda zostalo, ako sa podelí poradie medzi bodovo slabšími tímami Škoda, Mitsubishi a Hyundai, respektíve kto z pätice Burns, Sainz, C. McRae, Solberg a Rovanpera získa nakoniec titul vicemajstra sveta.
Súboj o austrálske body nikdy nebol jednoduchý, pretože podujatie patrí medzi najnáročnejšie v celom šampionáte. Charakteristickým pre tieto preteky je unikátny šotolinový povrch zložený z veľkého množstva malých bauxitových guľatých kamienkov, ktoré sú roztrúsené po tvrdom podklade. Prvým autám to veľmi sťažuje podmienky a ich posádky sa zvyčajne sťažujú na to, že slúžia ostatným ako čistiace vozidlá. Takto vyčistená trať je potom zásluhou dlhých rovných úsekov mimoriadne rýchla, no zradné a nebezpečné sú za týchto okolností najme všade prítomné stromy, lemujúce takmer celú trať. V neposlednom rade typickým znakom týchto pretekov je aj veľmi teplé počasie, ktoré vie potrápiť nielen posádky, ale aj techniku.
Tak ako sme si už zvykli, centrom pretekov je aj tentoraz Langley Park v Perthe. Odtiaľ sa bude štartovať do všetkých troch etáp, ktoré už dnes (vo štvrtok) otvára divácky príťažlivý, dvojkilometrový prológ v Langley Parku (ten bude dianie uzatvárať aj piatok a tiež v sobotu večer). Oproti vlaňajšiemu roku sa zvýšila celková dĺžka pretekov (na 1572 km) ako aj počet rýchlostných skúšok (na dvadsaťštyri). Z itinerára však okrem iného vypadla známa wellingtonská ereska (45,5 km) a celková dĺžka meraných úsekov sa znížila na 389 kilometrov. Tento rok sa teda odjazdí viacej kratších eresiek a najdlhšou sa stáva Stirling East Reverse (38,93 km), ktorú usporiadatelia pre posádky pripravili už na piatok. V sobotu je na programe zasa jedenásť rýchlostných skúšok, no dve najdlhšie merajú iba okolo dvadsaťsedem kilometrov a tak sa bude rozhodovať pravdepodobne až v nedeľu. Posledné dve eresky súťaže totiž majú 35 a 37 kilometrov, čím usporiadatelia asi chceli zvýšiť dramatickosť pretekov a nechať divákov i posádky v napätí až do posledných metrov. Výsledky pretekov by mali byť známe okolo trinástej štrnástej hodiny miestneho času, čo pre nás znamená niekedy okolo štvrtej hodiny rannej.
Najvážnejšími favoritmi pretekov sú Gronholm a Burns, ktorí tu zvíťazili v posledných troch ročníkoch (vlani aj predvlani obsadili dokonca obe prvé dve miesta). Pochopiteľne, že k ním smeruje najväčšia pozornosť médií a šteklivý novinári sa Gronholma priamo spýtali, či po zisku titulu teraz nechá vyhrávať tímových kolegov, aby Peugeot získal aj titul vicemajstra. "Nevolám sa Schumacher," odbil stručne ich otázky fínsky pretekár. "Hoci mám už istý titul, neznamená to, že nechám vyhrať Burnsa. Obaja budeme bojovať až do konca." Angličan si tejto skutočnosti bol určite vedomý a počas testov sa preto snažil až tak veľmi, že totálne zničil svoje súťažné auto a do Austrálie bude nastupovať s ostrým vozidlom Panizziho, ktorý tak na preteky nenastúpi. Prvýkrát sa v austrálskom Perthe predstaví tím Škoda Motorsport, ktorý sa bude snažiť nazberať body na Mitsubishi a Hyundai. Pomôcť by mu v tom mali skúsenosti Erikssona i Gardemeistra, ktorý v týchto pretekoch už štartovali (Eriksson tu v roku 1995 dokonca zvíťazil). Či to na konkurenciu bude stačiť sa však dozvieme až v nedeľu.
Predtým si ešte zopakujme aktuálne poradie v šampionáte majstrovstiev sveta po dvanástich podujatiach: 1. Gronholm 67 b. (už istý šampión), 2. Burns 34, 3. C. McRae 33, 4. Panizzi 31, 5. Sainz 29, 6. Rovanpera 24, 7. Solberg 23, 8. Mäkinen 19, 9. Loeb 18, 10. Martin 12, 11. Bugalski 7, 12. Radstrom 4, 13. Alister McRae, Gardemeister, Thiry a Kankkunen po 2, 17. Eriksson, Puras a Loix po 1, V značkách je poradie: 1. Peugeot 147 (tiež už istý titul), 2. Ford 89, 3. Subaru 50, 4. Mitsubishi 9, 5. Hyundai 9, 6. Škoda 8.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.