Praha - Do troch rokov by malo v Českej republike zmiznúť 80 percent vietnamských stánkov. Prevádzkovatelia týchto obchodov totiž prestanú dosahovať
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
zisk. Tvrdí to predseda Asociácie vietnamských podnikateľov Nguyen Duong. „Napríklad tržby stánkarov v porovnaní s minulým rokom klesli asi o 20 až 30 percent," uviedol šéf asociácie, ktorá na území Českej republiky združuje okolo 200 členov.
„Niekedy bolo lepšie," zhodli sa s Duongom obchodníci z pražského Vítězného náměstí. Duong za hlavné problémy svojich kolegov označuje rastúce náklady a hlavne silnejúcu konkurenciu kamenných obchodov. Najmä hypermarkety a supermarkety, ktoré môžu svojimi cenami stánkarom konkurovať, označuje za najväčšie nebezpečenstvo. V kamenných obchodoch zákazník dostane služby na nepomerne lepšej úrovni obsluhy.
Napriek tomu, že sa nákupné zvyklosti Čechov menia, lacný textil predávaný v stánkoch z českých miest úplne nevymizne. Tomáš Drtina zo spoločnosti Incoma, ktorá sa zaoberá výskumom trhových zvyklostí, si myslí, že ľudia, pre ktorých je cena určujúci faktor, nájdu v stánkoch svoje. „A to najmä pre spornú daňovú disciplínu stánkových predajcov, ktorá sa následne premieta do nižšej ceny."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.