verejnosti predstavila lietadlo s názvom Bird of Prey (vták-dravec). Toto unikátne lietadlo bolo akýmsi technologickým demonštrátorom, na ktorom si firma Boeing overovala nové technológie "zneviditeľňovania" lietadiel. Na základe poznatkov, získaných v rámci tohoto projektu boli potom vyvinuté "neviditeľné", či lepšie povedané radarom len veľmi ťažko zistiteľné lietadlá. Projekt Bird of Prey sa realizoval v rokoch 1992 až 1999 v tzv. Phantom Works a pretože v rámci neho vyvinuté metódy a technológie sa už stali priemyselným štandardom, firma Boeing nepovažuje za potrebné naďalej utajovať existenciu experimentálneho "dravca". Doteraz utajovaný lietajúci dravec je podzvukovým jednomiestnym lietadlom, ktorého prvý let sa uskutočnil na jeseň roku 1996. Celkove vykonalo toto lietadlo 38 skúšobných letov. Lietadlo má rozpätie krídiel približne 7 metrov, dĺžku 14,3 m a jeho hmotnosť je 3 360 kg. Na pohon lietadla slúži jeden prúdový motor JT15D firmy Pratt&Whitney. Lietadlo má operačnú rýchlosť 480 km/h a môže lietať vo výškach do 6 100 metrov. Boeing doteraz utajovaný dravec bol jedným z prvých lietadiel, pri konštrukcii ktorého sa použili veľké diely, zhotovené z kompozitných materiálov. Lietadlo bolo navrhnuté počítačovými metódami virtuálnej reality a pri jeho výrobe sa použilo relatívne lacné náradie. Celý projekt Bird of Prey stál 67 miliónov dolárov a firma Boeing ho financovala z vlastných prostriedkov. Niektoré prvky tohto experimentálneho lietadla - napríklad jeho tvar a vstupné otvory motora - sa uplatnili na v súčasnosti testovanom demonštračnom lietadle X-45A, ktoré je prezvesťou novej generácie bezpilotných bojových lietadiel.
Možno ešte spomenúť, že firma Boeing je najväčším exportérom USA a jej príjmy za predaj civilných a vojenských lietadiel, družíc, rakiet a ďalšej techniky dosiahli v minulom roku sumu 58 miliárd dolárov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.