Korzár logo Korzár

Súboj o titul vicemajstra zostáva stále otvorený

Aj v predposlednom podujatí sezóny potvrdil Peugeot svoju tohtoročnú prevahu a už deviatykrát (z trinástich pretekov) inkasoval plný počet bodov!

Gronholm, ktorý v Austrálii zvíťazil vlani aj predvlani, sa zasa radoval z piateho víťazstva a spolu s Rovanperom si zopakovali aj double z Nového Zélandu. Očakávaný súboj o titul vicemajstra sa tentoraz však nekonal, pretože Burns ani Colin McRae preteky nedokončili. Do hry sa naopak vrátili Sainz i Rovanpera.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Austrálske preteky odštartoval tradičný "šprint" v Langley parku, ktorý naznačil formu a ambície jednotlivých posádok. Najrýchlejšou bola posádka Solberg-Mills, ktorá o tri desatiny sekundy pokorila sebavedomo jazdiaceho Gronholma. O tretie miesto sa zo stratou 0,9 sek. delili Burns so Sainzom. Na ostro sa však začínalo až v piatok ráno. Sedem kilometrovú "eresdvojku" vyhral prekvapujúco Loix na vozidle Hyundai tesne pred Solbergom a Gronholmom. Už v nasledujúcej rýchlostnej skúške sa však o slovo prihlásil šampión Gronholm a nazbierané 2,3 sekundy mu stačili na to, aby v priebežnom poradí preskočil vedúceho Solberga. Fín potom dominoval po celý zvyšok dňa, keď vyhrala aj ďalšie štyri eresky a bilanciu mu pokazil iba Langley park, kde so stratou pol sekundy na víťazného Rovanperu skončil "až" tretí. V tej dobe boli z hry von už Burns (v siedmej RS ho zradila spojka), Schwarz (tiež v siedmej RS porucha motora), Loix (havária v RS6) i Delecour, ktorý v siedmej RS havaroval tak nešťastne, že jeho spolujazdec Daniel Grataloup musel byť so zlomenou panvou, členkom na pravej nohe, kľúčnou kosťou a dvoma rebrami, ktoré tlačili na pľúcny lalok prevezený do nemocnice v Perthe. Jeho stav je však podľa posledných správ stabilizovaný a Daniel je mimo ohrozenia života. Poradie po prvej etape teda vyzeralo takto: Gronholm, Solberg + 29,5s, Sainz + 33,4s, Rovanpera + 54,2s, Makinen + 63,8s, a CoMcRae + 86,5s.

SkryťVypnúť reklamu

V sobotu usporiadatelia pre posádky pripravili celkom jedenásť rýchlostných skúšok a po slušnom výkone v úvodnej etape sa očakávalo, že Nór Petter Solberg sa z druhým miestom neuspokojí a začne atakovať Marcusa Gronholma. Priebeh druhej etapy však potvrdil, že chcieť nestačí a že na súčasné "nadupané" Peugeoty dnes jednoducho nikto nemá. Solbergovi sa síce podarilo zajazdiť najrýchlejší čas hneď v úvodnej ereske druhej etapy, no na Gronholma získal iba chudobnú sekundu. V ďalšom priebehu potom Fín dokázal prečo mu druhý titul právom náleží a pripísal si na konto najlepšie časy v posledných (ak nerátame tradičný šprint na Langley parku) štyroch rýchlostných skúškach dňa. Slušne jazdil aj jeho tímový kolega Rovanpera, ktorý konštantne tlačil na Solberga a po druhej etape za ním zaostával už iba o dvadsaťštyri sekúnd. V dobrej forme sa po čase opäť predstavil frustrovaný Makinen, ktorý aj napriek 10 sek. penalizácia za predčasný štart do RS 15 držal pozíciu okolo štvrtého a piateho miesta. Smola sa už tretie preteky za sebou nepustila tiež Colina McRaeho, ktorý tentoraz odstúpil už v štrnástej rýchlostnej skúške, keď po ťažkom dopade prerazil chladič. V kulise večerného Langley parku sa opäť radoval Solberg, no 1,2 sekundy, ktoré naškrabal na Gronholma mu veľmi nepomohli a jeho strata sa po druhej etape nie scvrkla, ale narástla. Poradie pred posledným dňom teda vyzeralo takto: Gronholm, Solberg + 48,3s, Rovanpera + 72,7s, Sainz + 92,4s, Makinen 128,2s, Duval + 261,1s, Martin + 261,9s a Gardemeister + 314,9s.

SkryťVypnúť reklamu

V záverečnej etape akoby Solberg stratil dych (alebo si uvedomil, že na peugeoty nestačí) a prepadol sa na tretie miesto. Treba však povedať, že to bola čestná prehra, pretože Rovanpera vyhral tri zo štyroch záverečných eresiek (raz bol druhý) a evidentne bol najrýchlejším mužom poslednej etapy. Jeho kolega Gronholm v zásade kontroloval svoj náskok, no aj napriek tomu jeho odstup na druhého Rovanperu bol takmer minútový. Veľmi pekne si pri svojej premiére na austrálskej pôde počínali vozidlá českej Škody. Obe posádky preteky skončili v prvej desiatke a Gardemeister sa radoval dokonca zo šiesteho miesta! Vedľa toho je však nutné dodať, že k českému úspechu dopomohla aj diskvalifikácia Makinena, ktorý síce skončil na štvrtom mieste, no po pretekoch jeho auto vážilo menej ako je povolená minimálna hmotnosť a Fín vyfasoval ďalší klinec do svojej najhoršej sezóny.

SkryťVypnúť reklamu

Šieste miesto Gardemeistera znamenalo zároveň pre Škodu aj bod do súťaže značiek a o štvrté miesto sa pred posledným podujatím delia zrazu Mitsubishi, Škoda i Hyundai. Vlani britská pôda kórejskej i českej značke "sadla" a tak sa môžeme tešiť na zaujímavý súboj o štvrté miesto v súťaži tímov. Ešte zaujímavejšie to však môže byť v šampionáte jazdcov, pretože hre o medaily je stále päť posádok! Network Q Rally Great Bretain v Cardiffe štartuje už štrnásteho novembra a my budem opäť pri tom.

15. Telstra Rally Australia: 1. Gronholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 206 WRC 3:35'56,6", 2. Rovanpera/Silander (FIN) Peugeot 206 WRC +57,3", 3. Solberg/Mills (N/GB) Subaru Impreza WRC + 1'28,7", 4. Sainz/Moya (ESP) Ford Focus RS WRC 02 + 3'09,0", 5. Martin/Park (EE/GB) Ford Focus WRC + 6'21,5", 6. Gardemeister/Lukander (FIN) Octavia WRC Evo 3 + 7'11,6", ... 8. Gardemeister/Lukander (FIN) Octavia WRC Evo 3 + 12'46,4". (Víťazi RS: Gronholm RS 3, 4, 5, 6, 7, 8, 16, 17, 18, 19 a 24, Rovanpera RS 9, 11, 12, 13, 15, 21, 22 a 23, Solberg RS 1, 10 a 20, Loix RS 2, CoMcRae RS 13, Mäkinen RS 14, Sainz RS 15. Viedli: Solberg RS 1 2, Gronholm RS 3 - 24.)

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 276
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 372
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 184
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 215
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 859
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 358
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 553
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 143
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu