testy na novú sezónu a preto sa poďme pozrieť čo nové sa v poslednej dobe udialo v jednotlivých tímoch formuly jeden.
Podľa posledných správ Scuderia Ferrari už končí testy nového motora na brzde a nové auto by malo byť verejnosti predstavené koncom februára. Ani v novej sezóne sa však nevylučuje, že ju začnú zo starším modelom F2002. Okrem toho Ferrari končí práce na novom aerodynamickom tunely a pre svojich partnerov vo Fiorano natočili niekoľko reklamných šotov (klip Vodafone parafrazuje dojazd Schumachera v Indianapolis tak, že cieľovú čiaru Schumi tentoraz pretína spoločne s Badoerom na motorových kolobežkách a mechanici víťaza určili iba vďaka obrázku na displeji mobilného telefónu s novou službou Live Pictures). Testovať červení začnú 26. novembra v Barcelone, kde sa stretnú Schumacher i Barrichello. Cieľom testov bude práca pre Bridgestone. Približne v rovnakej dobe však začne testovať aj Badoer na tratiach vo Fiorano a Mugello nové komponenty do nového modelu F2003. Otázku druhého testovacieho pilota, ktorým by vraj mal byť Massa (alebo Burti) sa tím zatiaľ rozhodol nekomentovať.
Druhý tím šampionátu F1, BMW Williams F1 team, ohlásil začiatok testov tiež na rovnaký deň ako Ferrafi, no absolvuje ich vo Valencii a predmetom bude hlavne nový motor P83 BMW V10, ktorý doteraz v modeloch FW24 nabehal už 1289 kilometrov. Za volantom sa majú okrem Montoyu a Geneho objaviť aj Giorgio Pantano (poznáme ho z FIA F3000) a tiež bývalý majster sveta v motokárach Vatantonio Liuzzi, ktorý poslednú sezónu jazdil nemeckú F3. Tretieho decembra sa potom v Barcelone za volant posadí mladý Nico Rosberg o ktorom sme si vraveli už minule. Aj konkurencia od McLarenu si v rovnakom čase ako Williams naplánovala testy do Valencie. Dovezie so sebou dve autá, pričom jedno bude tohtoročný model MP4/17 a druhé upravená sedemnástka (MP4/17D) na ktorej sa bude testovať nová zadná časť vozidla a nová elektronika (vraj s týmto modelom bude McLaren otvárať sezónu v Austrálii). Testov sa zúčastní kompletná trojica strieborných pilotov, keď Räikkonen a Wurz začnú 26.- 27. 11. vo Valencii a 28. 11. Wurza vystrieda Coulthard. Neskôr sa tím presunie do Barcelony (3. - 5. 12.) a Jerezu (12. - 14. 12.).
Renault na testy do Valencie (26. - 28. 11.) berie upravený model R202, ktorý bude vraj základom pre nový monopost R203. Testovať budú Trulli a Alonso. Nové auto by nám Renault mal predstaviť niekedy v polovici januára. Sauber začne vo Valencii testovať jedno auto s Heidfeldom a Frentzen sa za volantom objaví až 5. - 7. decembra v Jereze. Predmetom testovania budú komponenty na nový model, ktorý motor Ferrari 051 dostane až v januári. Tím Sauber sa tiež skloňuje v súvislosti s novým pravidlom o testoch pred každou GP sezóny 2003. Dosiaľ je jednoznačne za iba Paul Stoddart (Minardi) a ako alternatívu to pripúšťa aj Eddie Jordan. Peter Sauber však stále vraví: "Musíme to ešte rozanalyzovať, než sa rozhodneme." Spomenutý Jordan oznamil, že nový model EJ13 bude predstavený v druhom januárovom týždni a poháňať ho bude 72° motor Cosworth (Jordan v tomto roku už testy neplánuje.). Trinásteho januára by sme mali uvidieť prvýkrát aj nový Jaguar R4, ktorý bude disponovať 90° Coswortom V10. Nový piloti tímu, Webber i Pizzonia sa za volantom zelenej šelmy prevezú prvýkrát v Barcelone 26. - 28. novembra. V Barcelone začne testovať aj tím BAR, ktorý spoločne s Anthony Davidsonom bude vyvíjať novú elektroniku pre model 005.
Okrem Ferrari, Jaguaru a BAR by sa v Barcelone mala objaviť aj Toyota, kde sa za volantom predstaví čerstvý šampión CART 2002, Cristiano da Matta. Spolu s Panisom bude testovať vývojovú verziu TF102 s novou sedemstupňovou prevodovkou. Pretože z tímu Arrows žiadne správy nemáme, dokončíme dnešnú exkurziu po tímoch F1 v stajni Minardi. Tá by mala začať testovať vo Valencii (26. - 28. 11.) na starom modely PS01B, pretože Asiatech, ktorý dodával tímu motory v tejto sezóne sa z F1 stiahla a tím môže využiť iba staré motory European, ktoré sa do modelu PS02 nevmestia. Za volantom sa objavia Rus Sergej Zlobin a Francúz Franck Montagny. Niektoré zdroje uvádzali, že Minardi sa predstaví už z motormi Cosworth, no tím túto správu dementoval.
Toľko teda novinky z paddocku F1 a úplne na záver si ešte povedzme, že okrem dohodnutých úprav pravidiel, ktoré Komisia F1 schválila koncom októbra v Londýne sa pracuje už na nových návrhoch a prvé stretnutie zástupcov na túto tému sa chystá na štvrtého decembra. Konkrétne sa uvažuje o zavedení jednotného softwaru pre všetky vozidlá, návrat hladkých pneumatík, či zmenšenie prítlačných plôch. O týchto a ďalších návrhoch sa bude zrejme búrlivo diskutovať a ich zavedenie prichádza do úvahy zrejme až od roku 2004. Prvé výsledky jednaní budú však FIA prednesené spolu s rozhodnutím Komisie F1 z 28. októbra na svetovej rade FIA v polovici decembra, kde sa budú schvaľovať oficiálne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.