stratil dve vozidlá a musel sa uspokojiť až zo siedmym miestom Harri Rovanperu. Nór Solberg, ktorý je po Loebovom víťazstve v Nemecku druhým najmladším víťazom histórie tohoto športu, sa tak zázračne vyhupol na fantastické druhé miesto v šampionáte posádok! Úspechmi učičíkanému Peugeotu sa naopak namiesto majstrovského doubla ušlo siedme miesto.
"Nemôžem tomu uveriť," krútil hlavou šťastný Solberg, pre ktorého už Subaru na rok 2003 chystá novú "zbraň", aby pretrhnol hegemóniu Francúzov. "Poviem vám, bola to nesmierne ťažká rely. Musím sa poďakovať všetkým ľuďom v tíme, boli úžasní. Tommi (Mäkinen) mi medzi rýchlostnými skúškami telefonoval aby ma povzbudil a podporil. Súboj s Markkom bol náročný. Je to dobrý pretekár s ktorým v budúcej sezóne určite budeme ešte viac zápasiť. Teraz som však absolútne šťastný. Neviem nájsť vhodné slová. Dúfam len, že toto víťazstvo nebolo prvé a posledné." Solberg sa v sezóne 2000 objavil v tíme Ford a hneď z rely Safari doviezol dva body! O rok neskôr po ňom teda siahol tím Subaru, ktorý ku skúsenému Burnsovi potreboval mladého dravca. Petter sa odmenil druhým miestom z gréckej rely a celkovým desiatym miestom v šampionáte. Tohtoročná tretia sezóna však skončila nad očakávanie a s potrebnou dávkou šťastia Nór dokázal to, čomu pred touto rely určite nikto neveril. Vedľa Loeba a Martina je tak evidentne jedným z hlavných členov novej, nastupujúcej generácie rely pretekárov.
Na zradnosť súťaže (štartovalo 85 posádok, no cieľa sa dočkalo iba tridsaťosem) tentoraz najviac doplatil Peugeot. Po prvej, respektíve aj v úvode druhej etapy ešte všetko nasvedčovalo tomu, že Markus Gronholm potvrdí svoju súčasnú hegemóniu, pretože Fín vyhral hneď päť z úvodných ôsmych rýchlostných skúšok! Potom však urobil chybu v desiatej ereske a druhýkrát v sezóne (po Safari) preteky nedokončil. "Od deviatej rýchlostnej skúšky som mal problém s hydraulikou a na radenie som preto používal radiacu páku. Do zákruty sme vchádzali dosť rýchlo a práve keď som preraďoval tak nás nadhodilo a už som to neudržal. Veľmi ma to mrzí, lebo nijak zvlášť sme neriskovali a jazdili sme relatívne pokojne," hneval sa Gronholm. Po desiatej ereske zostali Peugeotu síce ešte tri autá, no Burns bol štvrtý, Rovanpera desiaty a Panizzi sa trápil na trinástom mieste. V posledný deň túžil zachrániť česť a získať aspoň titul vicemajstra Burns, no jeho snaha bola taká veľká, že skončila haváriou v predposlednej rýchlostnej skúške vo chvíli, keď už mal takmer isté tretie miesto. "Jazdil som tvrdo na doraz a zle som odhadol bod brzdenia," priznal sklamaný šampión z roku 2001, ktorý v tejto sezóne ani raz nezvíťazil. Slabou satisfakciou bolo pre francúzsky tím aspoň to, že zvyšné autá cieľ uvideli, no Rovanperä skončil siedmy a Panizzi iba jedenásty.
Oveľa veselšie bolo v tíme Ford, keď sa do bodovanej šestky dostali všetky štyri nasadené vozidlá! Doslova životný výkon (a najlepší výsledok kariéry) za volantom Focusu predviedol Estónec Markko Martin, ktorý ešte po druhej etape tesne viedol pred svojim vlaňajším tímovým kolegom Solbergom. V prvej ereske posledného dňa však stratil dôležitých 21 sekúnd a spadol na druhé miesto. Posledné tri rýchlostné skúšky sa potom s Nórom na ostrie preťahoval o sekundy, no stratu zo štrnástej eresky už nevyrovnal a musel sa uspokojiť s druhým miestom. Tretí skončil Sainz, ktorý však môže ďakovať iba Burnsovej nerozvážnosti a piate miesto Colina McRae je možné považovať za malé sklamanie domácich fanúšikov.
Dodajme, že v súboji o štvrtú priečku v šampionáte značiek sa popasovali podľa očakávania Hyundai a Škoda. Vďaka vypadnutiu dvoch Peugeotov sa radoval nakoniec Hyundai, ktorý za ôsme miesto Loixa ulovil cenný majstrovský bod i prestížnu pozíciu za najlepšími značkami. "Náš súper bol dnes lepší," bral to športovo Pavel Janeba a dušoval sa, že o rok to Kórejcom vrátia. Čechovi Krestovi jeho piate tohtoročné preteky v MS okorenilo hneď niekoľko defektov a Roman bol nakoniec rád, že skončil aspoň na pätnástom mieste. Očakávaný štart Valentina Rossiho zasa ukončila havária už v prvej piatkovej rýchlostnej skúške, keď sa prejavili Talianova nerozvážna mladosť a neskúsenosť. Valentino sa potom ticho vytratil, no nezabudol dodať že sa určite vráti.
Sezónu 2002 máme teda za sebou a my už vieme, že po krátkej zimnej prestávke sa v novom roku šampionát značiek opäť roztočí ako prvý. Úvodné preteky FIA World Rally Championship 2003 sú už tradične naplánované Rallye Automobile Monte Carlo a konajú sa v dňoch 22. - 26. januára.
Výslekdy 58. Network Q Rally: 1. Solberg/Mills (N/GB) Subaru Impreza WRC 3:30:36,4, 2. Martin/Park (EE/GB) Ford Focus WRC + 24,4, 3. Sainz/Moya (ESP) Ford Focus RS WRC 02 + 1:35,7, 4. Mäkinen/Lindstrom (FIN) Subaru Impreza WRC + 2:37,5, 5. C. McRae/Ringer (GB) Ford Focus RS WRC 02 + 3:01,5, 6. Higgins/Thomas (GB) Ford Focus RS WRC 02 + 5:01,9, …10. Gardemeister/ Lukander (FIN) Octavia WRC Evo 3 + 6'02,9". (Víťazi RS: Gronholm RS 2, 3, 5, 6, a 8, Solberg RS 7, 9, 11, 12, 13, 14, 16 a 17, Martin RS 1 a 15, Burns RS 10, RS4 bola zrušená. Viedli: Martin RS 1, Gronholm RS 2 9, Martin RS 10 13, Solberg RS 14 17.)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.