Košičan Igor Vlasatý. Na svojom konte má niekoľko domácich titulov v spomínanej divízii, a jeho vitrínu zdobia aj poháre za tituly v Zóne strednej Európy. Aj v tejto sezóne svoju zbierku rozšíril o ďalšie úspechy, no prvenstvo v zóne mu tentoraz ušlo pomedzi prsty. Pred začiatkom sezóny mal tie najvyššie ciele, avšak nepodarilo sa mu ich naplniť podľa predstáv. V priebehu tohto súťažného ročníka sa nevyholl menším chybičkám, ktoré však boli v konečnom účtovaní rozhodujúce. V zóne strednej Európy mu tak unikol majstrovský titul podobne ako vlani a s druhým miestom nie je veľmi spokojný.
"Snažili sme sa pripraviť techniku čo najlepšie, avšak na podujatí v Maďarsku vypovedal poslušnosť motor a skončili sa moje nádeje na lepšie umiestnenie. Je pravda, že som jazdil na štvrtom mieste, ale aj tie body mi chýbali v konečnom účtovaní," smutne krúti hlavou Košičan Igor Vlasatý. Jeho účinkovanie v tohtoročnej sezóne do istej miery poznačilo aj nepríjemné zranenie ruky, ktoré ho na niekoľko týždňov vyradilo z bojov, avšak Igor sa ukázal ako veľký bojovník a nastúpil do súťaže aj so zranením. "Asi v polovici sezóny som si zlomil ruku pri príprave buginy a päť týždňov som sa trápil. Zvažovali sme, či sezónu predčasne neodpískame, alebo budeme pokračovať ďalej. Nakoniec sme pristúpili k druhému variantu," hovorí I. Vlasatý. Pokračovať v sezóne sa rozhodol aj preto, lebo nechcel, aby práca celého tímu mechanikov, ktorí sa podieľali na príprave novej buginy, vyšla nazmar. Na druhej strane mal dobrý vstup do sezóny... V Oroszháze vyhral prvé preteky a rovnako vykročil aj v slovenskom šampionáte.
"Pre zranenie ruky som vynechal zónu v Přerove, no v Žitavanoch som už nechýbal, ale môj výkon boltým všetkým poznačený," spomína na zranenie I. Vlasatý. Napriek tomu, že v zóne zvíťazil na troch podujatiach zo siedmich, nestačilo to na lepšie ako druhé miesto. V tejto sezóne zvádzal súboj s Milošom Kaliničom zo Slovenského Nového Mesta, ktorý jeho záverečný atak odrazil a získal titul majstra zóny strednej Európy v divízii D3 do 1600 cm3.
Niekoľkonásobný majster Slovenska by už rád absolvoval viaceré podujatia majstrovstiev Európy s kvalitnejšou technikou, preto sa rozhodol už počas tohto ročníka pripraviť a otestovať novú buginu. "Na motore sme veľké úpravy zatiaľ nerobili, tie chystáme počas zimy. Zamerali sme sa skôr na podvozok, pretože mám nový rám. Motor má posunuté ťažisko o 18 centimetrov do stredu, máme novú zadnú nápravu s päťprvkovým zavesením kolies a nedá sa to porovnať s tým, čo som jazdil doteraz. V každom prípade je bugina podvozkovo oveľa lepšia," hovorí I. Vlasatý. Do začiatku novej sezóny chce pripraviť nový motor a rovnako aj prevodovku.
"Sezónu som začal so starou buginou, s ktorou som nemal žiadne problémy a po úspešných výsledkoch som zvažoval či dokončiť novú. V závere mája sme ju aj dokončili a práve pri jej príprave som si nešťastne pri práci s vŕtačkou zlomil ruku. Prišlo tov nevhodnom čase, v polovici sezóny, keď sme potrebovali doladiť buginu na zostávajúce podujatia. Po doliečení zranenia a správnom nastavení motora som záver sezóny absolvoval v pohode. Jazdné vlastnosti buginy sú oveľa lepšie než som očakával a už teraz sa teším na novú sezónu," povedal nám Igor.
Z roka na rok sa so zužujúcim štartovým poľom vytráca aj konkurencia na slovenských tratiach čo vôbec neprospieva rastu našich jazdcov, ktorí sa v súbojoch v zahraničí nedokážu výraznejšie presadiť. Je pravdou, že v zóne dominovali dvaja východniari, no v seriáli majstrovstiev Európy, kde sa jazdí oveľa dôraznejšie, už tomu tak nie je. "Z druhého miesta v zóne som sklamaný, pretože to nieje obraz konkurencie jazdcov, ktorí sa v nej predstavili. Veľkým kandidátom na prvenstvo bol maďarský pretekár Károly Abrahám, no podobne ako ja si zlomil ruku a nemohol podávať plnohodnotné výkony. V tejto sezóne sa potvrdilo staré porekadlo, kde sa dvaja bijú, vyhráva tretí. Nech si hovorí kto čo chce, no k dobrému výsledku treba mať aj kus šťastia. To sa od nás odklonilo," poznamenal k účinkovaniu v zóne I. Vlasatý.
Za druhé miesto mu môže byť istou útechou zisk ďalšieho domáceho titulu, keď zo siedmich pretekov Igor päťkrát vyhral, raz bol druhý a tretí. "Nestačí sa uspokojiť s tým, že na Slovensku som dobrý a rovnako budem aj vonku. Ak sa mám porovnávať s konkurenciou, musím jazdiť podujatia v Česku a rovnako aj seriál majstrovstiev Európy. Práve výsledky z týchto pretekov dajú patričný obraz o výkonnosti každého pretekára. Čo z toho, že na domácich tratiach vyhrám s náskokom niekoľkých sekúnd, keď na Európe sa nedostanem ani do B-finále," hovorí I. Vlasatý. Veľmi rád jazdí na trati v Novej Pake, ale na tohtoročné vystúpenie v seriáli majstrovsteiv Európy nespomína najlepšie. "Dostal som sa do kolízie s Jančíkom, pričom som poškodil buginu a nemohol ďalej pokračovať. V Novej Pake mám už tradične smolu. Druhé podujatie veľkej Európy som absolvoval v Žitavanoch, kde som sa ako jediný Slovák dostal do finále. Rád by som už absolvoval viac pretekov, avšak všetko sa odvíja od ekonomickej situácie. Domnievam, že nie je nereálne umiestniť sa do piateho či šiesteho miesta, pretože veľké rozdiely v technike nie sú, ale pretekár musí byť oveľa viac vyjazdený a potrebuje aj kúsok športového šťastia," povedal I. Vlasatý.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.