nie je napokon nič príjemné ani za pekného počasia, nieto ešte za dažďa. Preto sa pneumatikárske firmy snažia vyvinúť pneumatiky s tzv. núteným dojazdom, teda pneumatiky, na ktorých sa dá aj po defekte prejsť ešte aspoň niekoľko desiatok kilometrov (po najbližší servis). Takúto pneumatiku vyvinula napríklad francúzska firma Michelin. Jej systém PAX je však pomerne drahý, pretože vyžaduje špeciálny ráfik. S podstatne lacnejším riešením prišli nedávno firmy Bridgestone a Continental, ktoré vyvinuli systém CSR. Táto skratka znamená ContiSupportRing, čiže podporný prstenec Conti. Ako to dobre ilustrujú obrázky, ide v podstate o kovový prstenec, upevnený na ráfiku prostredníctvom pružných podperných krúžkov. Pri úniku vzduchu z pneumatiky sa vnútorná plocha behúňa oprie o spomenutý prstenec, čo umožní pokračovať v jazde bez nebezpečia zvlečenia pneumatiky z ráfika. V porovnaní s pneumatikou Michelin PAX je veľkou výhodou prstenca CSR to, že ho možno namontovať na bežný ráfik s bežnou pneumatikou. Systém CSR umožňuje aj po defekte prejsť vzdialenosť až 200 km, pričom rýchlosť jazdy by nemala prekročiť 80 km/h. Firmy Bridgestone a Continental plánujú uviesť systém CSR na trh v roku 2003.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.