mať isté nedostatky správy z celého sveta hovoria o čomsi inom. V ostatnom období totiž mnohí výrobcovia museli do svojch servisov pozvať majiteľov státisícov áut, na ktorých hrozil výskyt istých porúch. Spomeňme aspoň najznámejšie prípady. V auguste pozvala firma Ford do svojich servisov v Nemecku majiteľov 16 400 vozidiel Ka (rok výroby 2001), pretože na týchto vozidlách sa predné brzdové hadice mohli otierať o pneumatiky. Aj 2 500 nemeckých majiteľov Toyoty Avensis (roky výroby 2000 a 2001) muselo so svojimi vozidlami zájsť do servisov, pretože v dôsledku úniku paliva mohlo dôjsť k požiaru v motorovom priestore. Pre možné problémy s airbagmi museli technici v servisoch koncernu GM v USA prekontrolovať až 720 000 vozidiel rôznych typových radov. V európskych servisoch firmy Renault museli zase prekontrolovať až 503 000 vozidiel Mégane, Scénic, Laguna a Espace, vyrobených v rokoch 1997 až 2001 a poháňaných 1,9-litrovým vznetovým motorom - u tohto motora hrozilo pretrhnutie klinového remeňa. Problémy s kvalitou sa nevyhli ani takej noblesnej firme, akou je bavorská BMW. Táto firma musela v septembri v USA prekontrolovať 204 000 vozidiel trojkového radu, pretože u nich mohlo dôjsť k náhodnej iniciácii bočných airbagov. Kvôli chybe v riadiacom softvére pravého bočného airbagu pozvala firma Misubishi do svojch servisov v celej Európe 42 000 majiteľov vozidiel Space Star modelových rokov 1998 až 2000. V októbri sa do servisov firmy Toyoa na celom svete muselo dostaviť 400 000 vozidiel Yaris (roky výroby 2000 až 2002), na ktorých mohol mráz spôsobiť problémy so zadnými brzdovými bubnami. V USA zase firma Ford pozvala v novembri do svojich servisov majiteľov 570 000 vozidiel Focus, u ktorých hrozil požiar v motorovom priestore a ktoré mali problémy so zavesením predných kolies. Problémy s elektrickými kontaktmi v riadení sa vyskytli na 50 000 minivanoch Chrysler, vyrobených v rokoch 1996 až 1998 - ich majielia dostali pozvánky na návštevu servisov. Firma Subaru zase musela v USA oznámiť majiteľom 163 000 vozidiel rôzných modelov, aby sa dostavili do servisov na odstránenie možnej poruchy automatickej prevodovky.
Treba ale tiež povedať, že vo všetkých spomenutých prípadoch išlo o tzv potenciálne poruchy, ktoré sa mohli, ale nemuseli vyskytnúť. Ale čert nikdy nespí..
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.