Korzár logo Korzár

S kvalitou áut to akosi škrípe

Aj keď žiadna automobilka by za nič na svete nepripustila, že vyrába nekvalitné autá - alebo, ak to chceme povedať zaobalenejšie, že jej výrobky môžu

mať isté nedostatky správy z celého sveta hovoria o čomsi inom. V ostatnom období totiž mnohí výrobcovia museli do svojch servisov pozvať majiteľov státisícov áut, na ktorých hrozil výskyt istých porúch. Spomeňme aspoň najznámejšie prípady. V auguste pozvala firma Ford do svojich servisov v Nemecku majiteľov 16 400 vozidiel Ka (rok výroby 2001), pretože na týchto vozidlách sa predné brzdové hadice mohli otierať o pneumatiky. Aj 2 500 nemeckých majiteľov Toyoty Avensis (roky výroby 2000 a 2001) muselo so svojimi vozidlami zájsť do servisov, pretože v dôsledku úniku paliva mohlo dôjsť k požiaru v motorovom priestore. Pre možné problémy s airbagmi museli technici v servisoch koncernu GM v USA prekontrolovať až 720 000 vozidiel rôznych typových radov. V európskych servisoch firmy Renault museli zase prekontrolovať až 503 000 vozidiel Mégane, Scénic, Laguna a Espace, vyrobených v rokoch 1997 až 2001 a poháňaných 1,9-litrovým vznetovým motorom - u tohto motora hrozilo pretrhnutie klinového remeňa. Problémy s kvalitou sa nevyhli ani takej noblesnej firme, akou je bavorská BMW. Táto firma musela v septembri v USA prekontrolovať 204 000 vozidiel trojkového radu, pretože u nich mohlo dôjsť k náhodnej iniciácii bočných airbagov. Kvôli chybe v riadiacom softvére pravého bočného airbagu pozvala firma Misubishi do svojch servisov v celej Európe 42 000 majiteľov vozidiel Space Star modelových rokov 1998 až 2000. V októbri sa do servisov firmy Toyoa na celom svete muselo dostaviť 400 000 vozidiel Yaris (roky výroby 2000 až 2002), na ktorých mohol mráz spôsobiť problémy so zadnými brzdovými bubnami. V USA zase firma Ford pozvala v novembri do svojich servisov majiteľov 570 000 vozidiel Focus, u ktorých hrozil požiar v motorovom priestore a ktoré mali problémy so zavesením predných kolies. Problémy s elektrickými kontaktmi v riadení sa vyskytli na 50 000 minivanoch Chrysler, vyrobených v rokoch 1996 až 1998 - ich majielia dostali pozvánky na návštevu servisov. Firma Subaru zase musela v USA oznámiť majiteľom 163 000 vozidiel rôzných modelov, aby sa dostavili do servisov na odstránenie možnej poruchy automatickej prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Treba ale tiež povedať, že vo všetkých spomenutých prípadoch išlo o tzv potenciálne poruchy, ktoré sa mohli, ale nemuseli vyskytnúť. Ale čert nikdy nespí..

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  4. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  5. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  6. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  1. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  4. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  5. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  6. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  7. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  8. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  1. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 9 533
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 393
  3. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 7 383
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 5 363
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 818
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 199
  7. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 1 982
  8. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 1 751
  1. Tomáš Hrubý: Mesto, kde len spím
  2. Branislav Hláčik: Nový typ ASCII smajlíkov
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom.
  4. Teodor Dlužanský: Impeachment: prezident Peter Pellegrini
  5. Jolana Čuláková: Ad Bol som zablogovaný. Ján Valchár je späť. Spravil zo mňa schizofreničku, platenú blogerku a pozval ma na Ukrajinu
  6. Ľudmila Križanovská: Dieťa z IVF je plnohodnotné Božie stvorenie
  7. Michal Zajaček: Hrobár
  8. Ján Šeďo: Eštok to tak zamotal, že "Pele" so sestrou už asi nevedia, čo sa stalo.
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 37 672
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 31 868
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 14 400
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 11 156
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 543
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 038
  7. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 5 848
  8. Ľudmila Križanovská: Ukrajinský taxikár zažíva každý deň šikanu 5 169
  1. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  2. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  3. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  4. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  5. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  6. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  7. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  8. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu