Korzár logo Korzár

Po C5, C3 a C8 prídu ďalšie "céčka"

Francúzsky koncern PSA, do ktorého patria firmy Peugeot a Citroën, sa môže pochváliť tým, že v súčasnosti je najrýchlejšie sa rozvíjajúcim

automobilovým koncernom v Európe. V najbližších troch rokoch hce spomenutý koncern investovať do modernizácie sortimentu tri miliardy eúr a uviesť na trh 25 nových modelov, pričom ročná produkcia by mala stúpnuť z 2,8 na 3,5 milióna vyrobených áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V najbližších rokoch sa rozrastie počet modelov firmy Citroën, ktoré už budú niesť nové označenie, spočívajúce v kombinácii písmena C a číslice. Po modeloch C5, C3 a C8 by na fraknfurtskom autosalóne v septembri 2003 mal debutovať nový malý dvojdverový model C2.Tento model bude v podstate skrátenou verziou modelu C3 a na trh by mal prísť začiatkom roka 2004, a to ako náhrada terajšieho modelu Saxo. Na pohon nového malého Citroëna budú k dispozícii tri motory, a to 1,1-litrový motor výkonu 44 kW, 1,4-litrový motor výkonu 54 kW a 1,4-litrový turbodieselový motor výkonu 50 kW. Bočné dvere modelu C2 budú veľmi široké, zadné dvere budú delené vodorovne, pričom sklopená spodná časť bude mať nosnosť až 100 kg. Prístrojová doska nového modelu bude prakticky rovnaká ako u modelu C3. Dve zadné sedadlá sa budú dať pozdĺžne posúvať, čím možno podľa potreby zväčšiť buď batožinový priestor alebo priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách. V roku 2004 by mala byť terajšia Xsara nahradená modelom C4, ktorý má byť priamym konkurentom Volkswagena Golf. Typickými prvkami cé-štvorky bude tretie bočné okno a volant len s jedným ramenom (takýto volant mal legendárny typ DS 19). Do konca roka 2005 by už mal rad C4 obsahovať štyri modely, a to štvordverovú limuzínu so šikmou zadnou časťou, dvojdverové kupé, kombi a minivan. Od januára 2005 by sa v českom Kolíne mal vyrábať mikroautomobil, ktorý koncern PSA vyvíja v spolupráci s japonskou firmou Toyota a ktorý bude dlhý len okolo 360 cm. Pôjde o najmenší automobil v sortimente firmy Citroën, pričom donedávna nebolo zrejmé, či toto vozidlo bude môcť niesť označenie, aké by mu patrilo - teda C1. Takéto označenie má totiž originálny mestský skúter či motocykel, ktorý vyrába fima BMW. Koncern PSA napokon získal od automobilky BMW právo použiť označenie C1 na svoje najmenšie vozidlo, pretože bavorácka cé-jednotka sa do roku 2005 prestane vyrábať. Nový malý Citroën, poháňaný buď jednolitrovým benzínovým alebo 1,4-litrovým vznetovým motorom, má v základnej verzii stáť okolo 9 000 eúr. Model C1 bude jednou z troch verzií tohto mikroautomobilu, ktoré sa v počte 300 000 kusov ročne majú vyrábať v Kolíne (ďalšie verzie na rovnakom technickom základe sa budú vyrábať pod značkami Peugeot a Toyota). Novinkou na hornom konci sortimentu by mal byť model C6, ktorého premiéra sa očakáva v roku 2005. Na báze tejto veľkej limuzíny by malo vzniknúť luxusné kupé C7, ktoré nadviaže na tradície modelu SM, ale ktoré sa do sériovej výroby nedostane skôr ako v roku 2006.

SkryťVypnúť reklamu

Priaznivci Citroënov, ktorých aj u nás pribúda, sa teda majú v njabližších rokoch na čo tešiť.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu