nej sa totiž stáva - ako kedysi jazda na skejtbórdoch a teraz na malých kolobežkách či kolieskových korčiliach - v Kalifornii módou. Ale jazda na čom vlastne? No predsa na inovatívnej a originálnej trojkolke Trikke, ktorú vyrába kalifornská frma Trikke Tech. Trikke je čosi ako trojkolesová kolobežka so samostatnou plošinkou pre každú nohu, ktorá sa ale od bežnej dvojkolesovej kolobežky neodlišuje len počtom koliesok, ale aj čímsi veľmi podstatným. Každý, kto po prvý raz vidí niekoho jazdiť na Trikke, si totiž obvykle hneď položí nasledovnú zásadnú otázku: "Čím je vlastne Trikke poháňaný?" Niekoho síce napadne, že Trikke má asi elektrický pohon, lenže potom kde sú uložené batérie? Tieto otázky sú skutočne na mieste, pretože na rozdiel od klasickej kolobežky sa jazdec, jazdiaci na Trikke, vôbec neodráža nohami od zeme. Napriek tomu je "pohonnou jednotkou" tohto unikátneho vozidielka jeho jazdec. Trikke sa totiž uvádza do pohybu - a v pohybe udržuje - kývavým pohybom ľudského tela, teda striedavým nakláňaním sa na jednu a druhú stranu (v tlačovej správe firmy Trikke sa tento pohyb nazýva rock and roll). Prostredníctvom patentovaného a na internetovej firemnej sránke (www.trikke.com) bližšie neopísaného mechanizmu sa týmto kývavým pohybom tela poháňa predné koleso. Kývavým pohybom sa riadidlá nakláňajú striedavo doľava a doprava, pričom Trikke sa nepohybuje priamočiaro, ale "esíčkovite", takže jeho trasa pripomína vlnovku. Pákami na rukovätiach sa ovládajú brzdy, ktorými sú vystrojené obe zadné kolesá. Pribrzdením len jedného kolesa môžu skúsenejší a odvážnejší jazdci robiť rôzne trikové manévre. S trojkolkou Trikke sa dokonca dá - podobne ako so skejtbórdom - aj skákať.
Trikke je zhotovený z hliníka leteckej kvality, kolieska sú z tuhého a oteruvzdorného polyuretánu. Trojkolka sa dodáva v troch veľkostiach, a to s kolieskami priemeru 5 palcov (127 mm), 6 palcov (152 mm) a 8 palcov (203 mm). Všetky verzie majú výškovo nastaviteľné riadidlá a dajú sa jednoducho zložiť tak, aby sa bez problémov vošli do batožinového priestoru akéhokoľvek auta. Najväčšia trojkolka Trikke.8 má dĺžku 1 168 mm, šírku 559 mm a výšku (podľa nastavenia riadidiel) od 965 mm do 1 143 mm. Plošinky či stúpadlá sú vo výške 216 mm nad vozovkou, hmotnosť trojkolky je okolo 8,6 kg. Trojkolku s osempalcovými kolieskami možno poskladať na rozmery 280 mm x 1 245 mm x 355 mm. Akú rýchlosť možno vlasne na kolobežke Trikke dosiahnuť? Výrobca tohto unikátneho a vraj veľmi bezpečného vozidielka tvrdí, že trénovaný jazdec dokáže Trikke "rozkývať" až na rýchlosť 29 km/h. Bežne dosahovaná priemerná rýchlosť je okolo 19 km/h. S kolobežkou Trikke ale nemusíte jazdiť len po rovine, pretože s ňou zvládnete - s miernym zapotením - aj mierne stúpania, a to do sklonu až 17o. Zostáva asi už len povedať, čo táto nová hračka pre deti i dospelých stojí. Trikke si záujemcovia môžu objednať priamo prostredníctvom už spomenutej internetovej stránky výrobcu, pričom model s najmenšími kolieskami stojí 199 dolárov, so strednými 249 dolárov a s najväčšími 299 dolárov.
Ostáva už len čakať, kedy sa prví odvážlivci, "rock-and-rollujúci" na trojkolesovej kolobežke Trikke, objavia na našich cestách, cestičkách a chodníkoch.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.