Korzár logo Korzár

Toyota predstavila Avensis druhej generácie

Japonská firma Toyota zverejnila nedávno informácie o druhej generácii svojho typového radu Avensis. Nový Avensis sa začne na európskom trhu predávať

v prvej polovici budúceho roka a nahradí doterajší model, ktorý bol na trh uvedený v roku 1997 ako náhrada typu Carina. Firma Toyota zdôrazňuje, že nový Avensis bol vyvinutý špeciálne pre európskych motoristov i pre európske cesty (a napokon i vyrábať sa bude v Európe). Avensis je celkom nové vozidlo, patriace do vyššej strednej triedy (trhový segment D) a tvoriace novú "vlajkovú loď" európskeho sortimentu Toyoty. Tá vkladá aj do tohto vozidla veľké nádeje pri napĺňaní svojho ambiciózneho plánu predávať už od roku 2005 v Európe 800 000 vozidiel ročne a dosiahnuť tak podiel 5 % na európskom trhu. Dizajn vozidla vznikol v európskom dizajnérskom centre ED2 (European Design Development) firmy Toyota na francúzskom Azúrovom pobreží. Nám Európanom môžu znieť veľmi sympaticky slová hlavného vývojového inžiniera projektu Avensis a milovníka džezu i vážnej hudby S.Fukusatu, ktorý povedal: "Bol som veľmi ovplyvnený obdobím niekoľkých rokov, ktoré som strávil v Európe. Väčšinu voľného času som cestoval po tomto kontinente, absorbujúc fascinujúce kultúry. Toto obdobie, na ktoré nikdy nezabudnem, veľmi ovplyvnilo vývoj nového Avensisa." Vozidlo má čisté, nadčasové a jednoduché línie, čo sa pozitívne prejavilo aj na nízkom aerodynamickom odpore -štvordverový sedan a päťdverový liftback majú súčiniteľ odporu vzduchu len 0,28, pre kombi je tento súčiniteľ 0,29. Avensis je postavený na podvozku s rázvorom 2 700 mm, čo je o 70 mm viac ako má terajší model. Do dĺžky narástlo vozidlo o 110 mm na 4 630 mm, kombi je teraz dlhé 4 700 mm. Šírka Avensisa je 1 760 mm, jeho výška je 1 480 mm (kombi 1 525 mm). Zväčšenie vonkajších rozmerov sa, pochopiteľne, prejavilo na "spohodlnení" interiéru. Batožinový priestor v klasickom sedane so stupňovitou zadnou časťou má objem 520 litrov, v päťdverovej verzii so šikmou zadnou časťou (liftback) má tento priestor objem 510 litrov, ale sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť až na 1 320 litrov. Do verzie kombi možno po sklopení zadných sedadiel naložiť batožiny objemu až1 500 litrov. Predné kolesá vozidla sú zavesené na vzperách McPherson, zadná náprava s dvomi priečnymi ramenami bola s úpravami prevzatá z typu Celica, ktorý preukázal vynikajúce jazdné vlastnosti na európskych cestách. Na pohon nového Avensisu sú k dispozícii štyri 16-ventilové štvorvalce s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov. Základný 1,6-litrový motor má najvyšší výkon 81 kW, 1,8-litrový motor vyvíja 95 kW - obidva tieto motory sú vystrojené systémom inteligentného variabilného časovania ventilov VVT-i. Dvojlitrový motor s priamym vstrekovaním benzínu má maximálny výkon 108 kW a ním poháňaný Avensis zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 205 km/h. Celková priemerná spotreba tohto motora je 8,1 l/100 km. Dvojlitrový vznetový motor so vstrekovacím systémom common rail bol prevzatý z terajšieho modelu Avensis, ale jeho turbodúchadlo bolo vystrojené variabilným nasávacím traktom turbíny. Tento motor má najvyšší výkon 85 kW a jeho celková priemerná spotreba je len 5,6 l/100 km. Od septembra bude môcť byť tento motor vystrojený systémom D-CAT, ktorým sa dosiahne podstatné zníženie emisií oxidov dusíka a tuhých častíc (sadzí) pod hodnoty, predpísané normou Euro IV. Namiesto štandardnej päťstupňovej prevodovky budú môcť byť niektoré verzie na želanie vystrojené štvorstupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou ručného sekvenčného radenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Konštruktéri nového Avensisu si dali mimoriadne záležať na vysokej kvalite, nízkej úrovni vibrácií i nízkej hlučnosti. Medzi jednotlivými panelmi karosérie sú minimálne medzery a prakticky celý motorový priestor je odspodu zakrytý. Na odhlučnenie boli použité nové ľahké materiály a interiér je obložený kvalitnými materiálmi, ktoré na dotyk poskytujú pocit "mäkkosti". Vozidlo môže byť vystrojené až deviatimi nafukovacími vankúšmi. Tým možno trochu prekvapujúcim nepárnym airbagom je "kolenný" airbag, umiestnený pod stĺpikom volantu a chrániaci pri havárii nohy vodiča. Toyota Avensis bude prvým autom na európskom trhu, vystrojeným takýmto inovatívnym bezpečnostným vankúšom, ktorý má v nafúknutom stave objem 18 litrov. Do sériového výstroja vozidla patrí aj antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, niektoré verzie budú vystrojené stabilizačným systémom VSC (Vehicle Stability Control) a systémom trakčnej kontroly TRC (Traction Control). Hlasom ovládaný navigačný systém s databázou celej západoeurópskej cestnej siete na jedinom disku DVD sa vraj vyznačuje najrýchlejším vyhľadávaním optimálnej trasy spomedzi všetkých navigačných systémov. Medzi ďalšie prvky výstroja patrí dvojzónový klimatizačný systém, snímač dažďa a do zadného skla zabudovaná anténa rádia.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky tri karosárske verzie nového Avensisa sa budú vyrábať v anglickom Burnastone, pričom Toyota plánuje každoročne predať na európskom trhu 130 000 týchto vozidiel.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 779
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 156
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 541
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 462
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 033
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 686
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 418
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 562
  1. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  2. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  3. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  4. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  5. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  6. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  7. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  8. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 386
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 980
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 928
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 931
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 10 332
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 833
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 720
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 680
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  2. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  3. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  4. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  5. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  6. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  7. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  8. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 386
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 980
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 928
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 931
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 10 332
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 833
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 720
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 680
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu