Korzár logo Korzár

Maximálna rýchlosť? 371 km/h!

Je akýmsi nepísaným pravidlom, že väčšina výrobcov výkonných automobilov elektronicky obmedzuje maximálnu rýchlosť svojich vozidiel na hodnotu 250

km/h. Skutočnosť, že motory týchto vozidiel "majú na viac", využívajú tzv. tuningové (ladičské) firmy, ktoré preprogramovaním riadiacej elektroniky motora i úpravami karosérie a podvozku "vyladia" vozidlo tak, že jeho maximálna rýchlosť je oveľa vyššia než tá spomenutá konvenčná dvestopäťdesiatka. Redakcia nemeckého motoristického časopisu Auto motor und sport zorganizovala nedávno testovacie jazdy, ktorých sa zúčastnilo niekoľko upravených vozidiel, ktoré mali podľa výrobcu maximálnu rýchlosť aspoň 300 km/h. Treba povedať, že išlo o vozidlá, ktoré sú schválené pre bežnú cestnú premávku a ktoré si môžu záujemcovia objednať. Testy, ktorých cieľom bolo stanoviť skutočnú maximálnu rýchlosť týchto superrýchlych vozidiel, sa konali na vysokorýchlostnom okruhu Nardo v južnom Taliansku. Testov sa zúčastnilo firmou Ruf upravené Porsche Turbo, firmou Digi-Tec upravené Ferrari 360 Spider, ďalej luxusná limuzína Mercedes S600 v úprave firmy Brabus, britský športový automobil Lotus Elise v úprave firmy Brandes&Dschüdow a dva modely Audi v úprave bavorskej fimy MTM. A aké boli výsledky testov? Ferrari 360 Spider (teda vozidlo s plátenou strechou!), poháňané vidlicovým osemvalcom výkonu 313 kW, a Lotus Elise s vidlicovým šesťvalcom výkonu 280 kW, to "dotiahli" len 295 km/h. Ťažká limuzína Mercedes S, ktorej vidlicový dvanásťvalec vyladila firma Brabus na výkon 348 kW, sa hnala po okruhu Nardo maximálnou rýchlosťou až 310 km/h. Firmou MTM upravené Audi RS4 Avant, ktorého vidlicový šesťvalec výkonu 443 kW poháňa všetky štyri kolesá, dosahlo maximálnu rýchlosť 327 km/h, čím si bez problémov zabezpečilo titul najrýchlejšieho kombi na svete. Plochým 3,6-litrovým šesťvalcom výkonu 382 kW poháňané vozidlo Ruf R-Turbo (jeho základom je Porsche Turbo) sa na okruhu Nardo prezentovalo fantastickým zrýchlením - z 0 na rýchlosť 200 km/h akcelerovalo za 11,6 sekundy. Tomuto vozidlu, ktoré si môžete objednať za takých 257 000 eúr, namerali maximálnu rýchlosť 351 km/h. Všetkých päť už spomenutých vozidiel však tromfol ďalší špeciál z dielní firmy MTM, označený jednoducho Bimoto. Ak sa domnievate, že podľa názvu by malo byť toto vozidlo poháňané dvomi motormi, domnievate sa správne. Bimoto je totiž špeciálne upravené Audi TT, do ktorého technici firmy MTM zabudovali druhý motor (ten vypĺňa celý batožinový priestor). Každý z týchto naprieč uložených štvorvalcov vyvíja výkon 272 kW, pričom vpredu uložený motor poháňa predné kolesá, zadný motor poháňa zadné kolesá. Bimoto dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a z 0 na 200 km/h mu to trvá rovných desať sekúnd. Na rýchlosť 300 km/h akceleruje Bimoto za neuveriteľných 23,2 sekundy - pre porovnanie možno uviesť, že monopostu F1 to trvá približne deväť sekúnd. A akú maximálnu rýchlosť teda dosiahol tento dvojmotorový unikát? Extrémne tepelné namáhanie motora spôsobilo, že pri prvom teste dosiahlo Bimoto najvyššiu rýchlosť "len" 358 km/h, čo sa technikom firmy MTM zdalo málo. Pred druhým pokusom boli preto chladiče za turbodúchadlom obložené ľadom, aby sa znížila teplota stláčaného vzduchu pred jeho vstupom do motora. Zrejme to pomohlo, pretože MTM Bimoto dosiahlo neuveriteľnú maximálnu rýchlosť 371 km/h. Po jazde sa však ukázalo, že "odišla" hlava valcov zadného motora. Článok v časopise Auto motor und sport o týchto testoch sa preto končí vcelku vtipným konštatovaním, že upravené superrýchle vozidlá môžu síce dosiahnuť rýchlosti blížiace sa hodnote 400 km/h, ale zrejme len raz...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Keby vás to preds len neodradilo a chceli by ste si vozidlo MTM Bimoto objednať, vedzte, že na to musíte mať voľných okolo 380 000 eúr - a ešte by vám niečo malo ostať na prípadné pokuty za rýchlu jazdu...

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 706
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 23 157
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 984
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 8 026
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 496
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 6 236
  7. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 704
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 564
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu