Nahustený kalendár, ale aj úspešnú sezónu, majú za sebou slovenskí minikáristi. Rovných dvadsať podujatí doma i v zahraničí a viacero cenných
Alena Dudeková
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
umiestnení v kvalitnej konkurencii sú jasným signálom, že cesta, ktorú presadzuje vedenie sekcie minikár Slovenskej asociácie motoristického športu prináša svoje ovocie. Aj na túto tému sme sa porozprávali s predsedom minikárovej sekcie SAMŠ Ľubomírom Palkom.
"Sezóna 2002, rovnako ako tie predchádzajúce, bola opäť veľmi náročná z hľadiska počtu podujatí, ktorá absolvovali naši pretekári. Minikárový kalendár je zrejme jedným z najnabitejších, ale ak si pozrieme budúcoročné termínové kalendáre aj ostatných motoristických disciplín, je zrejmé, že aj tam počet podujatí rastie. Dôvod je jasný, ak si má pretekár udržať špičková forma, nestačí na to len zopár podujatí do roka," hovorí Ľ. Palko. "V uplynulej sezóne 2002 sme len v rámci majstrovstiev Slovenska absolvovali sedem podujatí, rovnako sedem súťaží Slovenského pohára. Model dvojdňových akcií sa nám osvedčil a ani v budúcnosti na ňom neplánujeme nič meniť. Pretekári totiž mali dostatok času na súťaženie, prípravu minikár i na oddych a nesťažovali si tak pri nahustenom kalendári na nadmernú únavu," konštatuje šéf slovenských minikár, ktorého na nedávnom valnom zhromaždení opäť zvolili do tejto funkcie. "Musí nás samozrejme tešiť, že počas uplynulej sezóny sme nezaznamenali ani jeden-jediný protest, proti jazdcom, alebo technickým parametrom kár. To svedčí o tom, že sedemčlenná športová komisia, v ktorej má svojho zástupcu každý slovenský klub a je v nej aj reprezentant jazdcov, vytvorila optimálne športové a súťažné prostredie. Treba si uvedomiť, že hoci v našom športe všetko funguje na základe dobrovoľnosti, aj tak sa nám podarilo v priebehu uplynulých štyroch rokov vniesť do tejto disciplíny nemálo profesionality. Či už sa to týka špičkovej časomiery, ktorá sa na našich domácich podujatiach používa, stopercentne pripravených tratí, presných a jednoznačných pravidiel, to všetko sa podpísalo pod všestranne úspešnú sezónu, v ktorej o výsledkoch rozhodovala len a len psychická a fyzická príprava pretekárov. V podstate od roku 2000 jazdia všetci na unifikovaných pneumatikách a až na výnimky používajú minikáry typu LARS."
Minikáry vlastne ako jedna z prvých disciplín na Slovensku "búrali" hranice medzi Českou a Slovenskou republikou, veď v tomto roku si už po tretí raz pretekári oboch krajín konfontovali schopnosti v rámci spoločného Stredoeurópskeho pohára. "Nestačí byť dobrý doma, ak si jazdci nemôžu merať sily so zahraničím. Jednoznačne zastávam názor, že treba vycestovať a aj tohto roku sme absolvovali viacero vysoko hodnotených podujatí aj v Českej republike. Jednak Medzinárodnú šesťdňovú súťaž v Mladej Boleslavi, Pohár víťazov pohárov v Rožnove pod Radhoštěm, preteky SEP v Ústí nad Orlicí a vo Vsetíne. Výsledky rámci SEP nás potešili, pretože v konečnom hodnotení sa slovenskí jazdci v troch vekových kategóriách, M-0, M-1 a M-2 umiestnili na prvých troch priečkach a pritom práve od nuliek sa odvíja sila celej reprezentácie. V budúcoročnej sezóne by sme tak vzhľadom na to, že jazdci prejdú do vyšších kategórii - mali by úspešní aj vo vekovej kategórii M-3." Vysoko hodnotil Ľ. Palko aj výsledky v rámci tohtoročných majstrovstiev Európy v zjazde vo Francúzsku, kde napriek tomu, že Slovensko je v minikárovom športe "slalomovou" krajinou, sme aj tohto roku vďaka Filipovi Ovečkovi z Nitry získali ďalší európsky titul. Filip okrem iného dokázal, že naši pretekári v nižších vekových kategóriách aj so slalomovými kárami dokážu jazdiť časy porovnateľné s ortodoxnými zjazdármi.
Nová minikárová sezóna sa začne už o niekoľko mesiacov a nás na záver zaujímalo, akými novinkami prekvapí? "Nechceme za každú cenu búrať to, čo funguje a preto aj tých inovácií v súťažnom, ročníku 2003 nebude mnoho, ak len nerátame drobné technické vylepšenia. Slovenský kalendár plánujeme rozšíriť o jedno nové podujatie na Skalke neďaleko Banskej Bystrice a z ôsmich domácich podujatí sa namiesto doterajšieho jedného budú škrtať dve. Určitou zmenou bude potom už len to, že v prípade dievčenskej kategórie M3-D zvyšujeme vekovú hranicu na 17 rokov, vzhľadom na to, že v štartovnom poli nemáme veľa dievčat, " povedal na záver šéf sekcie minikár Ľubomír Palko.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.