situácia obrátila a po vlaňajšom víťazstve Fína Rovänperu sa tento rok opäť radoval fínsky šampión Marcus Gronholm.
My už vieme, že preteky majstrov sa jazdia od roku 1988 z popudu slávnej Michele Moutonovej a sú tradičným vyvrcholením motoristickej sezóny. Svoju históriu začali písať na Monthléry kde vo finále Kankkunen porazil Salonena. O rok neskôr (1989) sa jazdilo na Nurburgringu, ktorý najlepšie sadol Blomqvistovi (porazeným finalistom bol Rohrl). Barcelona hostila tretí ročník v ktorom skúsený Blomqvist zopakoval svoj triumf a vo finále porazil neznámeho Mäkinena. Posledné preteky šampiónov na kontinente sa potom jazdili v roku 1991 v Madride a z víťazstva sa radoval opäť Kankkunen, ktorý vo finále prevalcoval Auriola. Od roku 1992 sa však podujatie presťahovalo do atraktívnejšieho prostredia Kanárskych ostrovov a z víťazstva sa tu postupne tešili Aghini 92, Auriol 93,94, 96 a 99, Delecour 95, Sainz 97, C. McRae 98, Mäkinen 2000 a Rovanpera 2001.
V súčasnosti sa jazdí na osmičke, ktorá je podobná tej v Langley Parku a jej stavba bola inšpirovaná RallySprintom v Cardife a traťou Rogera Clarka v Silverstone. Dĺžka trate je 2,6 km a asi tretina má asfaltový povrch (zvyšok šotolina). Preteká sa na dve kolá a dve víťazné jazdy, pričom piloti si po každej jazde menia vozidlá. Aj v tomto roku sa jazdilo na Peugeote 206 WRC, Mitsubishi Carisma Evo 6, Seate Cordoba, Saabe 9-3 Turbo 16 4x4, Audi S1, Forde Escort MK1, Toyote Yaris a Buggy ROC-car. No nielen autá boli zaujímavé. Na štartovej listine sa objavili znovu slávne mená z mnohých motoristických disciplín a na trati sme tak proti sebe mohli vidieť jazdiť pilotov F1 (Alonso, Heidfeld, Pizzonia, da Matta) s rely pretekármi, motocyklovými jazdcami či rely legendami. V kategórii "juniorov" si vlaňajšie víťazstvo zopakoval Francúz Francois Duval, zápolenie legiend vyhral nestarnúci Švéd Stig Blomqvist a zaujímavú kategóriu národov, kde v jednom tíme jazdili traja pretekári podľa kľúča motocyklový jazdec + okruhový pilot + rely pretekár, vyhral tím Spojených štátov (Colin Edwards, Jeff Gordon, Jimmie Johnson), ktorý vo finále porazil italský tím zložený z Melandriho, Gionavardiho a Travaglia.
Vyvrcholeným celého víkendu bola pochopiteľne hlavná súťaž šampiónov. Prvé kolo sa jazdilo na jednu jazdu a do štvrťfinále postúpili Duval, Monzon, Gronholm, Johnson, Loeb, Bräck, Rovanpera a Melandri. Semifinále začínalo duelom Gronholm : Duval. V prvej jazde na Mitsubishi Duval havaroval a do cieľa prišiel s asi pol minútovou stratou. Ani druhá jazda na Seate sa však príliš riskujúcemu Francúzovi nevydarila a prvým finalistom sa suverénne stal Gronholm. Semifinálový duel číslo dva sa potom odohral medzi "rallystami" Loebom a Rovanperom. Tento súboj už bol podstatne vyrovnanejší a hoci Loeb vyhral tiež 2:0, vlaňajší víťaz Rovanpera svoju kožu určite hladko nepredal. Veľké finále teda čakalo na Marcusa Gronholma a Sebastiena Loeba.
Začínalo sa na Seatoch a krásny súboj vyhral Fín iba o 0,079 sek. Druhá jazda sa šla na Peugeotoch a očakávalo sa, že Gronholm potvrdí túto výhodu víťazstvom. Francúz sa však nevzdával a po dravej jazde pokoril majstra sveta o pol sekundy. Rozhodovalo sa teda v tretej jazde pred ktorou si pretekári iba vymenili Peugeoty. Diváci potom znovu videli nádherný súboj kolesa na kolese v ktorom malú chybičku z prvého kola Loeb postupne dobehol, no v závere chyboval opäť a skúsený Gronholm víťazstvom v Race of champions 2002 potvrdil svoj majstrovský titul. Po Auriolovi (1994) a Kankkunenovi (1991) sa tak stal iba tretím šampiónom, ktorému sa podarilo získať tento double.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.