Korzár logo Korzár

Na európske cesty príde nová Micra

Nedávno sme na tejto strane informovali o tom, že v britskom Sunderlande sa začala - za prítomnosti britského premiéra Tonyho Blaira - sériová výroba

nového malého automobilu Nissan Micra. Nová Micra nahradí na európskom trhu teraz predávaný a veľmi úspešný model - v Európe sa doteraz predalo okolo 1,3 milióna vozidiel Micra terajšej generácie. Mimochodom, o kvalitách terajšej Micry hádam najlepšie svedčí to, že v roku 1993 získalo toto vozidlo - ako vôbec prvý japonský automobil - v európskej novinárskej ankete titul Automobil roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový Nissan Miccra mal svetovú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži. Nová Micra je postavená na úplne novej podvozkovej plošine, ktorá má o 70 mm dlhší rázvor ako je rázvor terajšej Micry. Táto plošina bude aj základom novej generácie vozidiel renault Clio (firmy Renault a Nissan vytvorili nedávno alianciu). Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je dnes už klasická kľuková náprava s torzne namáhaným priečnikom. Vozidlo je sériovo vystrojené elektrickým posilňovačom riadenia, ktorého posilňovací účinok závisí na rýchlosti jazdy. Do výstroja vozidla patrí aj antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily a brzdový asistent (zvyšujúci účinok brzdenia pri núdzovom brzdení), neskôr bude k dispozícii aj elektronický stabilizačný systém (ESP). Hlavnými dizajnérskymi motívmi vozidla sú oblúkovitá strecha a vysoko umiestnené predné svetlomety, ktoré dávajú vozidlu nezameniteľný vzhľad. Zaujímavosťou sú "bublinkovité" parkovacie svetlá na hornej strane svetlometov - tieto svetlá vodič zo svojho miesta dobre vidí a poslúžia mu pri parkovacích manévroch. Veľká plocha okien zabezpečuje dobrý výhľad z vozidla. V interiéri je množstvo menších odkladacích priestorov, medzi nimi aj zásuvka objemu 10 litrov pod vodičovým sedadlom. K variabilnému využitiu vnútorného priestoru prispeiva aj pozdĺžne (v rozsahu 200 mm) prestaviteľná zadná lavica. Keď je táto lavica v celkom zadnej polohe, môžu na nej veľmi pohodlne sedieť tri osoby. Posunutím lavice do celkom prednej polohy sa zase zväčší batožinový priestor, a to z 240 na 370 litrov. K pohodlnej obsluhe vozidla prispieva aj multifunkčný volant (s ovládacími tlačidlami rádia) a snímač dažďa na automatické zapínanie stieračov. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené automatickou klimatizačnou sústavou. Do bezpečnostného výstroja novej Micry patria čelné a bočné nafukovacie vankúše a za príplatok montované okenné airbagy. Technickou zaujímavosťou v tejto triede vozidiel je použitie tzv. inteligentného kľúča, ktorý vlastne žiadnym kľúčom nie je. Ide vlastne o miniatúrny vysielač a prijímač, ktorý stačí mať vo vrecku - po približení sa k vozidlu na vzdialenosť menej ako jeden meter dôjde k odblokovaniu dverí, ktoré sa potom dajú stlačením tlačidla otvoriť. Tento kľúč nemusí vodič vyberať z vrecka ani pri štartovaní motora, pretože systém zapaľovania sa tiež automaticky odblokuje a potom možno motor uviesť do činnosti pootočením príslušného prepínača. Pre núdzové prípady je ale k dispozícii mechanický kľúč, ktorým možno otvoriť vodičove dvere. To, že po opustení vozidla za tmy ostanú reflektory svietiť ešte asi 30 sekúnd, ocenia možno najviac ženy, ktoré sa tak na tmavej ulici alebo pred vchodom do domu budú cítiť bezpečnejšie. Na pohon novej Micry sú k dispozícii tri benzínové motory a jeden naftový motor. Zážihové štvorvalcové motory sú úplne novej konštrukcie a sú zhotovené z ľahkých hliníkových zliatin a vystrojené dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov. Motor zdvihového objemu 1,2 litra sa dodáva v dvoch výkonových verziách (48 kW a 59 kW), 1,4-litrový motor vyvíja 65 kW. Moderný 1,5-litrový vznetový motor so vstrekovacím systémom common rail je výrobkom partnerskej firmy Renault a jeho najvyšší výkon je 48 kW (od jesene 2003 bude tento motor k dispozícii aj vo verzii s výkonom 60 kW). Benzínové motory môžu byť namiesto päťstupňovej manuálnej prevodovky kombinované so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Micra s najvýkonnejším motorom zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 185 km/h. Nová Micra je postavená na podvozku s rázvorom 2 430 mm a je dlhá 3 715 mm (to je o 30 mm menej ako terajšia Micra), široká 1 660 mm a vysoká 1 525 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Nový malý Nissan, ktorý sa v Európe začne predávať začiatkom budúceho roka, je takpovediac globálnym produktom, pretože dizajn jeho exteriéru vznikol v Japonsku, zatiaľ čo dizajn interiéru je dielom európskeho dizajnérskeho štúdia firmy Nissan v bavorskom Geretsriede.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 413
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 279
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 471
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 922
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 543
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 397
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 084
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  2. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  3. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  4. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  5. Irena Šimuneková: Makové políčka
  6. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  7. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  8. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 498
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 040
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 007
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 962
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 9 704
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 317
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 127
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 759
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  2. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  3. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  4. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  5. Irena Šimuneková: Makové políčka
  6. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  7. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  8. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 498
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 040
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 007
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 962
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 9 704
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 317
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 127
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 759
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu