turbodieselový motor Ecotec. Ide o motor, ktorý sa už osvedčil v modeli Zafira a ktorý je vystrojený turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek rozvádzacieho kolesa, medzichladičom stlačeného vzduchu a štyrmi ventilmi na valec. Tento motor má najvyšší výkon 92 kW pri 4 000 ot/min a svoj maximálny krútiaci moment 280 Nm si udržuje v širokom rozsahu od 1 500 ot/min do 2 750 ot/min. Vďaka použitiu dvoch hriadeľov má tento štvorvalcový motor veľmi pokojný chod. Nový turbodieselový motor sa montuje nie len do štyroch základných karosárskych verzií Astry (trojdverová a päťdverová verzia so šikmou zadnou časťou karosérie, štvordverový sedan a kombi), ale aj do kupé a kabrioletu. Elegantné športové kupé Astra s motorom 2,2 TDI Ecotec predstavuje v svojej kategórii ojedinelú ponuku - žiaden iný výrobca nemá v svojom sortimente kupé v tejto cenovej kategórii, poháňané takým výkonným vznetovým motorom. Astra kupé 2,2 TDI, vystrojená dobre odstupňovanou päťstupňovou prevodovkou, zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 207 km/h. Celková priemerná spotreba je pritom len 6,3 litra nafty na 100 kilometrov. Aj kabrioletu Astra, vystrojenému elektricky ovládanou skladacou textilnou strechou, poskytuje nový turbodieselový motor dobré dynamické vlastnosti - zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 205 km/h. Pre limuzínu a kombi verzie Astry predstavuje motor 2,2 TDI rozšírenie ponuky pohonných jednotiek na celkove osem motorov (z nich tri sú turbodieselové).
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.