ako šampión šampiónov, alebo svoju poslednú príležitosť využije zaznávaný Angličan Coulthard? Pozor! V hre však stále zostávajú aj modrobiele rakety z tímu Franka Williamsa. Koho teda budeme oslavovať dvanásteho októbra?
"Bolo by hlúpe zaspať na vavrínoch," vraví Michael Schumacher. "Skúsenosť však dokazuje, že po vrchole vždy nasleduje pokles. Je jasné, že k tomu opäť dôjde, no my dúfame, že to dokážeme čo najviac oddialiť. Radi by sme éru Ferrari udržali čo najdlhšie. Nemusíme tak výrazne dominovať ako vlani. Stačí ak budeme naďalej vyhrávať." Skromné želanie. No nie? Schumacher však vysvetľuje ďalej: "Uvedomujeme si, že naši súperi sú viac motivovaní ako znechutení. McLaren vraj skúša prevratnú technológiu, ktorá síce nebude pripravená hneď v úvode sezóny, no pre nás to znamená, že aj my musíme posúvať náš limit." Vlani prišlo Ferrari s revolučnou prevodovkou, ktorej príprava spôsobila, že nový monopost F2002 bol nasadený až v tretích pretekoch (aj to iba jeden). Ukázalo sa však, že to bola správna cesta. A pretože ani v tomto roku sa pravidlá zásadne nemenili, rozhodlo sa už nielen u Ferrari, ale aj u McLarenu, že vývoj nového auta má priestor až do pretekov v Európe (20. apríla - Imola). Zo zákulisia "strieborného" tímu, z ktorého sa zvyčajne počas zimy veľa informácii nevynáša, však tentoraz presiakla na verejnosť veľká spokojnosť a očakávanie. Rozhovoril sa o tom dokonca aj Coulthard, ktorý sezónu v Melbourne (a tiež v Sepangu a na Interlagose) odštartuje s modifikovaným vlaňajším modelom. "V priebehu testov sme na aute skúšali niekoľko nových vecí a hneď bolo vidieť výrazný rozdiel. Poznáte ma, že obvykle o zimných testoch veľa nerozprávam, no som presvedčený, že teraz ide o zásadné veci. Celý náš komplet je o poznanie lepší a naznačuje, že aj nový monopost bude výrazným krokom dopredu. Naviac si neviem predstaviť, aby Ferrari nastúpené tempo zlepšovania dokázalo udržať aj v ďalšej sezóne a myslím si, že nasledujúca sezóna bude preto podstatne vyrovnanejšia." Nebudeme spochybňovať Davidove nádeje, no skúsený Frank Williams má na veci úplne odlišný pohľad. Aj preto možno tvrdí, "že dobehnúť Ferrari nebude vôbec jednoduché. Ak to chceme dokázať, tak musíme urobiť veľký krok dopredu. Striktné pravidlá však prevratnú revolúciu neumožňujú a my sa posúvame iba o malé krôčiky. Naviac Ferrari to nie je iba perfektné auto. Za Ferrariho silou sa skrýva aj mimoriadna schopnosť Michaela Schumachera, ktorý všetkých súčasných pretekárov prevyšuje rozdielom triedy. Ani náš tím síce nemá zlých pretekárov, no ak mám byť úprimný, tak ani Ralf, ani Juan Pablo na Michaela ešte nedorástli." Sir Williams otvorene hovorí iba to, čo všetci dobre vieme a čo niektorí tak neradi počujú. Je to však fakt a tak to musíme aj brať. Načo špekulovať o tom, kto zo zmienených má väčšiu pravdu a prognózovať kto z nich bude mať viac dôvodov na radosť po skončení sezóny? Nateraz úplne postačí, ak si aspoň povieme, čo nás v F1 čaká v najbližšej dobe.
Včera ako prvá predstavovala nové auto i pretekárov stajňa Panasonic Toyota Racing. Udialo sa to na ich domovskej trati vo francúzskom Le Castelled a k udalosti sa vrátime o týždeň. Už na utorok štrnásteho januára sú však ohlásené ďalšie dve predstavenia tímov. V centrále vedľa okruhu Silverstone predvedie nový monopost EJ13 tím Jordan a v španielskej Barcelone sa novinárom predstaví BAR 005. O týždeň neskôr (21. 1.) sa potom na rovnakom mieste ako BAR uvedie aj nová garnitúra tímu Jaguar. Zaujímavú stratégiu promotion majú na programe v tíme Renault. 20. januára v Luzerne bude nový tím oficiálne predstavení novinárom a pozvaným hosťom, no v plnej kráse nového kabátu (teda aj s nálepkami tabakových sponzorov) sa auto predstaví až o tri dni neskôr v Le Castelled, kde zároveň uskutoční prvé testovacie jazdy. Januárové predvádzanie sa tímov F1 zakončí stajňa BMW WilliamsF1, ktorá si novinárov pozvala do Barcelony na 31. januára. Vo februári by promotion tímov malo pokračovať 9. februára v Zurichu, kde tím Sauber predstaví svoju najnovšiu zbraň. Vo februári sa očakáva aj predstavenie monopostov Ferrari, McLaren i Minardi. Presné termíny však doteraz uvedené neboli.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.