mierou podieľajú na hromadnej doprave v britskej metropole, keď ročne prepravia okolo 200 miliónov cestujúcich. Kontroverzný londýnsky starosta Ken Livingstone považuje za jeden z najdôležitejších cieľov svojej komunálnej politiky zlepšenie verejnej dopravy v centre Londýna. Livingstone chce rôznymi opatreniami podporiť širšie využívanie prostriedkov verejnej dopravy na úkor dopravy osobnými autami - za ich vjazd do katastrofálne upchatej centrálnej časti Londýna sa dokonca má platiť. Medzi opatrenia na zatraktívnenie verejnej dopravy patrí aj plánované postupné nahrádzanie už zastaralých poschodových autobusov modernými kĺbovými autobusmi Citaro G. Pri nedávnych skúškach na niektorých londýnskych autobusových linkách boli tieto autobusy, vyrábané firmou EvoBus (tá je súčasťou firmy Mercedes-Benz), prijaté cestujúcimi veľmi pozitívne. Autobus Citaro G je dlhý 19 metrov a môže v ňom cestovať až 140 cestujúcich (z nich 49 sedí), čo je o 60 viac ako v terajšom poschodovom autobuse. Nové autobusy sú vystrojené dieselovým motorom výkonu 205 kW a štvorstupňovou automatickou prevodovkou ZF.
Zdá sa teda, že Londýn v blízkej budúcnosti stratí jednu zo svojich turistických atrakcií, ktorou červené "double-deckery" bezpochyby sú.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.