V premiérovej sezóne získal majstrovský titul s prehľadom
Na dvoch frontoch bojoval v sezóne 2002 rožňavský automobilový pretekár Peter Lučko. Na svojom Opli Kadett Gsi nejazdil iba jeho obľúbené rely súťaže
Peter Karpáty
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
v kategórii hobby, ale prvý rok aj preteky automobilov do vrchu. Práve v kopcoch sa stal majstrom Slovenskej republiky k kategórii H-2000. Jednoducho sa správal podľa výroku rímskeho cisára: Prišiel som, videl som, zvíťazil som.
Okrem dvoch pretekov na Pezinskej Babe sa zúčastnil na všetkých zvyšných. V Čiernom Balogu, Banskej Bystrici (Šturec), na domácom Dobšinskom kopci, v Bánovciach nad Bebravou (Jankov vŕšok) a aj v poslednom podniku vo Zvolene (Ostrá Lúka) všade vyhral. "Všetko to boli dvojpreteky a hoci to bola pre mňa prvá kopciarska sezóna, myslím, že bola veľmi úspešná. Nielen pre mňa, ale aj pre celý tím, mechanikov i sponzorov. Tento úspech nie je iba môj, je to výsledok tímu a veľká časť z neho patrí i sponzorom, bez ktorých by som túto náročnú sezónu absolvovať nemohol," hovorí P. Lučko.
Dôvod, prečo bojoval na dvoch frontoch, je jednoduchý. "V tomto roku bola dvojmesačná pauza v rely súťažiach a v tom období boli na programe až štyri podujatia pretekov do vrchu. Keď sme vyhrali v Čiernom Balogu obe súťaže, zobrali sme vážne i kopce. Pôvodne sme si chceli v hluchom období iba zajazdiť a zasúťažiť," vysvetľuje úspešný Rožňavčan. Oplatilo sa a pohár za titul slovenského šampióna už má doma. V tomto roku ho čaká v pretekoch automobilov do vrchu obhajoba. Samozrejme, nechce vynechať ani hoci šampionát v rely, kde sa mu tiež darí. Mrzí ho, že na triedu hobby rallye sa pozerajú kompetentní v asociácii akoby cez prsty. "Nie na každom podniku na Slovensku našu triedu zaradia do programu. Preto patrí vďaka napríklad košickým organizátorom, že nás na štart pustili, hoci sa Rallye Košice jazdili v rámci seriálu Majstrovstiev Európy. Predsa táto trieda sa môže stať rodiskom talentov, veď umožňuje mladým jazdcom, ktorí nemajú na miliónové autá alebo silného sponzora, prejaviť sa. Bol by som rád, keby dostali šancu jazdiť viacerí, ale aby autá neboli staršie ako 15 rokov," vraví P. Lučko.
Po skončení sezóny však na rely trochu stráca chuť. Hobby trieda sa dostáva často do úzadia a je v nej veľmi slabá konkurencia. Pritom aj v Košiciach presvedčivo zvíťazil s vyše minútovým náskokom, keď po prvom dni bol až tretí kvôli tomu, že nedostatok financií zapríčinil zlé obutie. Na "slickoch" sa na vode šmýka. "Košická rely bola najnáročnejšími pretekmi, ktoré som doteraz v kariére absolvoval. Ukázalo sa opäť, že ak mi nezlyhá technika, tak naháňam aj jazdcov vo vyšších triedach. Pre sponzorov sme málo zaujímaví, lebo sme dosť v úzadí a ja sám strácam inšpiráciu," mieni P. Lučko. Vyhrať v premiérovej sezóne slovenský šampionát vo svojej triede nie je určite ľahké. Úspech na tratiach automobilových súťaží sa skladá okrem peňazí a dobrého auta z množstva drobností, ktoré však maličkosťami nie sú. Ako bude vyzerať ďalšia jazdecká kariéra Petra Lučka, je zatiaľ nezodpovedanou otázkou. "Cieľom pre rok 2003 je sadnúť do lepšieho auta vo vyššej triede. Je to ale otázka financií," dodáva rožňavský pilot.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.