Korzár logo Korzár

Jeep Grand Cherokee s motorom Mercedes

Vlajkovou loďou americkej firmy Jeep je model Grand Cherokee, spájajúci pohodlie luxusnej limuzíny s jazdnými schopnosťami terénneho vozidla.

Najluxusnejšia verzia tohto modelu má označenie Overland a v tomto modelovom roku môže byť vystrojená okrem 4,7-litrového zážihového vidlicového osemvalca výkonu 190 kW aj vznetovým motorom z produkcie nemeckej firmy Mercedes-Benz. Ide takpovediac o sesterskú výpomoc, pretože firma Jeep je súčasťou amerického koncernu Chrysler a ten zase patrí do medzinárodného koncernu DaimlerChrysler, ktorého súčasťou je aj firma Mercedes-Benz. Spomenutým motorom je 2,7-litrový radový päťvalec, vystrojený vstrekovacím systémom common rail a prepĺňaný turbodúchadlom. Motor má štyri ventily na valec a jeho najvyšší výkon je 120 kW pri 4 000 ot/min. Krútiaci moment sa na maximálnej hodnote 400 Nm udržuje v rozsahu od 1 800 ot/min do 2 600 ot/min. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky. S týmto výkonným turbodieselovým motorom zrýchli Grand Cherokee Overland z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundu a dosiahne maximálnu rýchlosť 190 km/h. Celková normovaná priemerná spotreba je pritom na prijateľnej úrovni 9,7 l/100 km, pri jazde v meste však priemer stúpne na 12,5 l/100 km. Špičkový model Overland sa od ostatných modelov radu Grand Cherokee navonok odlišuje päťramennými 17-palcovými hliníkovými ráfikmi, chráničmi pod prahmi a pod motorom a bohatým výstrojom, do ktorého patrí elektricky ovládané strešné okno, elektricky prestaviteľné a vyhrievateľné predné sedadlá a rádiom s meničom na desať CD diskov. Grand Cherokee sa dodáva aj v dvoch ďalších verziách, označených Laredo a Limited. Tieto verzie môžu byť poháňané buď radovým štvorlitrovým šesťvalcom výkonu 140 kW, alebo 4,7-litrovým vidlicovým osemvalcom výkonu 164 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na modelovom rade Grand Cherokee boli inak pre rok 2003 vykonané len malé úpravy, týkajúce sa najmä zníženia sily, potrebne na stláčanie brzdového pedálu a sily na ovládanie volantu. Tento najväčší Jeep je postavený na podvozku s rázvorom 2 692 mm a je dlhý 4 612 mm, široký 1 845 mm a vysoký 1 781 mm. Do výstroja vozidla patria viacstupňové čelné airbagy, systém na priebežné sledovanie tlaku v pneumatikách a snímač dažďa na automatické ovládanie stieračov. Možno ešte spomenúť, že pre európsky trh sa Grand Cherokee montuje v závode firmy Steyr-Daimler-Puch v rakúskom Grazi. Odtiaľ nie je ďaleko do Budapešti, ktorú - ako ste možno na to prišli už sami - si firma Jeep zvolila za kulisu pre reklamné snímky modelu Grand Cherokee pre rok 2003.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 030
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 893
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 087
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 855
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 147
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 758
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 478
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 514
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 069
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 111
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 584
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 514
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 069
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 111
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 584
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu