a navrhlo razantné zmeny pravidiel kráľovskej disciplíny. Svoj krok odôvodňuje tým, že vlani zanikli dva stajne a neustály nárast nákladov už ohrozuje existenciu aj ďalších tímov. V zásade však ku zmene pravidiel nemôže dôjsť bez jednotného súhlasu všetkých tímov a tak sa FIA rozhodla, že využije svoje zadné dvierka. Pomôcť jej v tom má napríklad článok 61 Športových pravidiel, ktorý vraví, že "pretekár musí auto riadiť sám a bez cudzej pomoci.". Vďaka tejto jednoduchej formulácii môže teda FIA pokojne zakázať všetky podporné systémy. Ak by sa tak stalo, znovu by sa zvýšila miera nepredvídateľnosti a preteky by sa stali divácky príťažlivejšie. Nevraviac už o tom, že náklady by podstatne klesli. S čím teda Mosley na schôdzku prišiel?
Už v tejto sezóne (2003) chce FIA zakázať obojstrannú komunikáciu a prenos akýchkoľvek informácií z auta do boxov. Povolené za víkend majú byť iba dva race monoposty, čo znamená zákaz náhradného vozidla. Zaviesť by sa mali niektoré spoločné komponenty, ako brzdy, apd.. Vozidlo by malo byť po kvalifikácii tímu odobraté a vrátené až tesne pred pretekmi. Prípadné práce iba vo výnimočných prípadoch a za prísneho dozoru komisárov, čím sa má eliminovať možnosť používať špeciálne kvalifikačné motory a iné diely. No a pochopiteľne sa majú zrušiť všetky elektronické pomôcky ako trakčná kontrola, štartovací systém, či automatická prevodovka. V tomto prípade by sa odstránenie elektroniky malo robiť postupne v priebehu sezóny 2003 a iba v prípade, že tímy dokážu, že náklady na odstránenie budú vyššie ako náklady na realizáciu systémov, tak sa zákaz presunie až na rok 2004.
Celý návrh okyptenia techniky f1 je však rozvrhnutý na niekoľko rokov a po sezóne 2003 bude ďalej pokračovať zavedením jednotných zadných krídiel, používaním niektorých dielom (napr. motor) na celý víkend a zvýšiť životnosť čo najväčšieho počtu komponentov. Dodávatelia motorov by potom mali za povinnosť dodávať motory minimálne dvom tímom a za maximálnu čiastku 10 mil. dolárov ročne. To všetko v sezóne 2004. Pre rok 2005 potom FIA chce predlžiť životnosť motorov a vybraných komponentov aspoň na dva preteky a uplatniť nové sankcie pre nedodržanie. Celé to teda smeruje k tomu, aby životnosť komponentov (hlavne motorov) dosiahla minimálne šesť pretekov a mohli sa zakázať drahé materiály (rok 2006).
Šéfovia tímov síce chápu dôvody, ktoré FIA vedú k tak radikálnym krokom, no väčšina z nich zo zmenami a už vôbec nie s ich tempom nesúhlasí. O dva dni neskôr, teda 17.januára, nasledovala schôdzka technických riaditeľov tímov a technických komisárov FIA, no tá sa podľa očakávania skončila rezolútnym NIE od technických riaditeľov. Podľa dôverných správ (oficiálne sa zatiaľ jedná za zatvorenými dverami) sú tímy ochotné pristúpiť dosiať iba na požiadavku štandardných komponentov. FIA je však neoblomná a tak sa už v tomto týždni (v utorok) konala tretia chôdza, ktorá mala celé jednanie posunúť ďalej. Do akej miery sa jej to podarilo, to si povieme nabudúce.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.