diaľkovej rýchlikovej doprave v Čechách.
K základnému vybaveniu patrí hydrodynamický prenos výkonu. Vozne majú naftové motory v strojovni, za ktorou je batožinový oddiel. Kabíny strojvedúceho sú na obidvoch čelách skrine. Zvyšná časť skrine je rozdelená na dva oddiely určené pre cestujúcich. Technické údaje motorových vozňov radu M 296.1 sú nasledovné: naftový motor KS 12 V 170 DR s preplňovaním, 12 valcov v tvare V s jednotlivým priemerom 170 mm, zdvih piestov 190 mm, trojstupňová hydrodynamická prevodovka H 750 M, zásoby paliva 1650 l a piesku 135 kg, polomer najmenšieho prechádzaného oblúka 100 m. Výkon pri 1470 otáčkach za minútu je 588 kW a maximálna rýchlosť vozňa sa približuje k hodnote 120 km/h. Hmotnosť v službe predstavuje 50,3 t. Za zmienku ešte stojí priemer hnacích kolies 920 mm a celková dĺžka cez nárazníky 24,79 m.
Akokoľvek sa zdajú byť technické informácie zložité a nezrozumiteľné, práve z nich sa dajú vyčítať mnohé skutočnosti prevádzky železníc a konkrétne vlastnosti technických prostriedkov. Napríklad, ak vozne M 296.1 boli určené už v štádiu projektovania na využitie v rýchlikovej doprave, technické údaje odhalia najvyššiu rýchlosť vozňa prekračujúcu 100 km/h, silnejší motor oproti starším typom, modernú prevodovku, vyšší prepravný výkon atď. Ako dôkaz týchto tvrdení môže poslúžiť informácia, že vozne jazdili istý čas ako prestížny rýchlik Vindobona na trati Berlín - Viedeň. Nezabudnime teda, že hodnotu železničného modelára netvoria iba praktické schopnosti, ale aj rozsiahle vedomosti nasledované skúsenosťami.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.