pokračovať aj dnes. "Zástupcovia Centrálneho štrajkového výboru (CŠV) sa v sídle ZSSK stretli s jej generálnym riaditeľom, ktorý ich pozval do svojej kancelárie. Tí sa však vzápätí otočili a opustili budovu," uviedol M. Čikovský. Dôvodom bola podľa odborárov momentálna neprítomnosť ministra dopravy Pavla Prokopoviča, ktorý sa v tom čase zúčastnil na vysielaní TV Markíza.
Železničiari ešte v sobotu odmietli návrh ZSSK o obnovení aspoň nákladnej dopravy. "Nepristúpime za žiadnych okolností k tomu, aby sme prijali návrh ministra dopravy, aby sme naďalej pokračovali v štrajku v osobnej doprave a prevádzkovali vlaky nákladnej dopravy. My nekupčíme, našim záujmom je zachovať osobnú dopravu pre obyvateľov, ktorým je vláda SR chce na vybraných tratiach zrušiť," uvádza sa v stanovisku, ktoré poskytli predstavitelia Centrálneho štrajkového výboru (CŠV) Jozef Schmidt a Milan Hošták.
Ako zdôrazňujú, začína sa na nich vyvíjať psychologický nátlak s cieľom destabilizácie ich štrajkového odhodlania. Stanovisko vyzýva odborárov vydržať v tomto odhodlaní. Škody spôsobené štrajkom, ktoré predstavitelia vlády prisudzujú štrajkujúcim, odborári, naopak, pripisujú "ješitnosti a neochote" vládnych predstaviteľov rokovať o odborárskych požiadavkách.
Poľutovanie nad včerajším prerušením štrajku železničiarov na širokorozchodnej trati v Košickom kraji vyjadril člen CŠV Peter Rozložník. "Je nám ľúto, čo sa stalo. Nemôžeme to však našim kolegom vyčítať, lebo manažmentu sa ich podarilo zlomiť nátlakom a strachom," povedal P. Rozložník. Širokorozchodná trať je podľa jeho slov "len malá časť Slovenska" a ostatná železnica "stojí a bude stáť až do konečného vyriešenia požiadaviek odborárov". Pre U. S. Steel Košice sa tak podarilo zabezpečiť aspoň tri mimoriadne vlaky so surovinami.
Centrálny krízový štáb (CKŠ) sa priebežne snaží zabezpečovať dopravu a prepravu surovín a materiálov pre strategické podniky udržaním prevádzky nákladnej dopravy. S postupujúcimi hodinami nepretržitého štrajku sa začínajú napĺňať všetky riziká, na ktoré štrajkujúcich dôrazne upozorňovali vedenia oboch železničných spoločností, informoval M. Čikovský.
Napriek trvajúcemu štrajku železničiari udržiavajú trate v prevádzkyschopnom stave. Keďže silný vietor v noci vytváral na južnom Zemplíne snehové záveje, nasadili v okrese Trebišov v noci zo soboty na nedeľu na úseku Čierna nad Tisou - Slovenské Nové Mesto rušeň, ktorý zaviate úseky prepluhoval, aby trať bola v prípade potreby bezpečná.
Takmer po 36 hodinách od vyhlásenia štrajku bez časového obmedzenia pripravila SAD - Košická dopravná spoločnosť, vychádzajúc z mnohých osobných i telefonických požiadaviek, prvý posilnený autobusový spoj na trase Košice - Bratislava.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.