zimných mesiacoch majú jednotlivé posádky a tímy viac možností na oddych, no to je relatívne, pretože práve v tomto období frčia na vysoké obrátky rokovania so zástupcami sponzorov. Inak tomu nie je ani v prípade prešovskej súrodeneckej dvojice Róberta a Eriky Horákovcov.
Vlani sa tento tandem pre počiatočné problémy s technikou zapojil do sezóny neskôr, avšak dobrý výsledok v hurbanovskom prachu im dodal chuť do pretekania. "V tejto sezóne by sa mali uskutočniť dve šotolinové podujatia, na ktorých by sme nechceli chýbať. Jazda na nespevnenom povrchu ma stále láka," hovorí R. Horák. Vlani sa okrem domáceho šampionátu zúčastnil aj na súťaži za riekou Moravou v Zlíne, kde sa v silnej konkurencii českých eniek nestratil. "Istým zadosťučinením vlaňajšieho roka bolo pre mňa štvrté miesto v absolútnom hodnotení v Hurbanove a prvé medzi enkami, rovnako aj účasť na Barum rally. Počas celej súťaže nás prenasledovali technické problémy s autom, avšak aj za takýchto okolností sme dokázali dôjsť do cieľa. Skutočnosť, že sme prešli cieľovou rampu sa mi skutočne ráta, pretože Barum rally patrí medzi náročné súťaže. Trocha mi to vynahradilo neúplnú sezónu, ktorú sme začali neskôr. Nedokázali sme pripraviť auto po búračke spred dvoch rokov, avšak doma sme chceli štartovať. Škoda, že nám to nevyšlo a v Prešove sme súťaž nedokončili. Nedarilo a nám ani na Mikone, a tak Hurbanovo i barumka boli slabou náplasťou," prezrádza R. Horák. V tejto sezóne by rád sadol do nového súťažného auta, avšak všetko sa bude odvíjať od financií.
"Rád by som súťažil, veď za desať rokov som pre to urobil strašne veľa, ale nedarí sa mi získať dostatok peňazí. Domnievam, že dokážeme zajazdiť dobre, ak sme vyjazdení, avšak nie je tak, ako by malo. V žiadnom prípade sa nechcem vyhovárať na auto či podmienky, ale nie je to podľa mojich predstáv. Sám si kladiem otázku či má význam pokračovať." Prešovská súrodenecká dvojica patrí k veľkým bojovníkom, ktorá to neraz na trati dokázala, nielen v triede A5 či skupine N. "Ak sme mali troška lepšie podmienky, naše časy zodpovedali našim schopnostiam, hoci sme stále mali služobne najstaršiu techniku. Ten nepriaznivý stav ma ubíja, pretože viac sa musím sústreďovať na zabezpečenie pneumatík, tréningového auta, než samotné jazdenie. V súčasnosti sa jazdí skutočne rýchlo a Béreš i Cserhalmi to dokazujú. Iste - majú lepšie podmienky, ktoré im v žiadnom prípade nezávidím. Verím, že napríklad aj Bujdoš, Múdry, alebo napokon aj ja dokážeme zajazdiť rýchlo, no všetko záleží od podmienok. Motorizmus je športom peňazí," hovorí R. Horák. Rely mladý Prešovčan nadovšetko miluje, preto sa jej len tak ľahko nechce vzdať, hoci investoval do nej už nemálo prostriedkov. Vlani musel šport v rebríčku svojich hodnôt posunúť na nižšie priečky a venovať sa rozvoju firmy. Priznal, že v tomto roku chce absolvovať oveľa viac podujatí, no ešte stále nevie, s akým autom odštartuje. "Ak sa nám nepodarí zrealizovať naše plány, iste nastúpime s minuloročným Mitsubishi, aj keď je morálne zastaralé, ale na to som si už zvykol. Tento stav mi vlastne nevadí, ba naopak - skôr ma motivuje, i keď na druhej strane ide potom skôr o plátanie než pretekanie. Keby som sa nemusel zaoberať novými pneumatikami, či náhradnými dielmi, ale len samotným pretekaním, aj s touto technikou si trúfam na dobrý výsledok," hovorí R. Horák. "Radi by sme opäť s Erikou potešili divákov, pretože sme ešte neukázali všetok náš potenciál. Rokovali sme s viacerými partnermi, avšak nevieme si vytvoriť adekvátne podmienky, ktoré by nám zaručovali pokojnú sezónu. I napriek tomu sa pokúsime vrátiť na trať a našou jazdou potešiť fanúšikov," dodal R. Horák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.