BMW WilliamsF1. Jeho nová zbraň nesie označenie FW25 a preháňať súperov na nej budú opäť Kolumbijčan Juan Pablo Montoya a Nemec Ralf Schumacher.
"Na rozdiel od minulého šasi sme tentoraz prevzali iba minimum myšlienok a rozhodli sme sa dať priestor novým nápadom," tvrdí technický riaditeľ Patrick Head. "Minulý rok nám ukázal, že náš podvozok obstál pokiaľ ide o spoľahlivosť, no stále mu zostávalo veľa priestoru na vylepšenie aerodynamiky. Aj to je jeden z dôvodov, prečo sme sa rozhodli postavil celkom nové auto." V tíme si totiž uvedomili, že vlaňajší rok bol krokom späť potom čo FW24-ka bola iba modifikáciou veľmi nádejnej FW23-ky, ktorá v roku 2001 priniesla štyri víťazstvá. Ak chce britský tím držať krok s cválajúcim koníkom z Maranella (mimochodom Ferrari predstaví nové auto 7. februára, teda zajtra), musí reflektovať na nové technologické postupy. Veľkou oporou mu okrem samotného podvozku má byť aj nový motor BMW P83, ktorý má ambíciu stať sa najsilnejším motorom vo formule jeden. "Pri stavbe motora sme vychádzali z jeho predchodcov," priznáva Mario Thiessen, ktorý je v BMW zodpovedný za výrobu pohonnej jednotky. "Znížili sme ťažisko, zvýšili počet otáčok a zamerali sa na vyššiu výkonnosť. Zamerali sme sa však tiež viac na spoľahlivosť a výkon budeme zvyšovať v priebehu sezóny."
Tím Williams je z trojica najsilnejších stajní jediný, ktorý do Austrálie (9. marca) privezie nový monopost. Ferrari i McLaren sa totiž rozhodli, že novú techniku nasadia až na európske preteky a sezónu odštartujú modifikovanými vlaňajšími modelmi. Bude teda nová technika pre tím Franka Williamsa výhodou, či skôr naopak? "Sme veľmi dobre pripravení a odhodlaní dosiahnuť na samotný vrchol," zdôrazňoval vysoké ambície inak veľmi strohý šéf tímu. "Máme nový podvozok, ktorý je svojim spôsobom priekopnícky a v P83-ke ešte výkonnejší a spoľahlivejší motor. Naviac v osobách Juana Pabla Montoyu a Ralfa Schumachera máme dvoch víťazných pretekárov, ktorým asistuje skúsený a odhodlaný tím. Veľký dojem na nás tiež urobil pokrok, ktorý počas zimy dosiahla spoločnosť Michelin."
Lenže podobné slová sme už na prezentáciách nových monopostov počuli veľmi často. Prečo by sme mali uveriť tentokrát? Pravdou je, že sir Frank sa len málokedy necháva strnúť optimizmom a možno jeho slová niečo signalizujú. Na druhej strane sú však zaujímavé aj komentáre pilotov. Ralf sa otvorene hodnoteniu a prognózam vyhýbal. "Zažil som už veľa prezentácií a vždy to bolo rovnaké. Nemôžem auto teraz posudzovať. Dajte mi čas, kým odjazdím niekoľko dní." Pravdou je, že najviac skúseností s prípravou FW25-ky mal testman Mark Gene, no novinárov viac zaujímal názor Montoyu. "Poslednýkrát som vyhral v roku 2001 a som hladný po víťazstve. Chcem vyhrávať a verím, že táto technika mi k tomu pomôže."
To všetko prebehlo okolo poludnia 31. januára 2003 na katalánskom okruhu v Barcelone. Oficiálna prezentácia začala o 11.30 SEČ a po trojhodinovom promotion a sérii tlačoviek pre média sa potom nová zbraň s menom FW25 vydala na svoje prvé oficiálne kilometre.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.