si zaknihovalo ďalší úspech - porota, ktorej predsedal taliansky architekt Gae Aulenti, vyhodnotila návrh tohto štúdia na výstavbu novej podzemnej železničnej stanice vo Florencii za najvhodnejší spomedzi všetkých desiatich podaných návrhov. Nová podzemná stanica bude mať plochu 45 000 m2 a bude z nej viesť nová linka do už existujúcej stanice Santa Maria Novella. Stanica bude stavaná metódou výkopu a jej nástupištia budú 25 metrov pod úrovňou terénu. Dĺžka staničného priestoru bude 454 metrov, jeho šírka 52 metrov. Vzhľadom na predpokladaný veľký počet cestujúcich, ktorí denne stanicou prejdú, sa pri návrhu dbalo najmä ne prehľadné riešenie pohybu cestujúcich, trvácnosť a ľahkú údržbu. Pri výstavbe sa použijú najmä jednoduché a odolné materiály, akými sú napríklad betón, nehrdzavejúca oceľ a sklo. Na prepravu cestujúcich medzi úrovňou ulice a podzemnými nástupišťami budú slúžiť výťahy, pohyblivé schody a takzvané travelátory, čiže čosi ako pohyblivé chodníky. Výstavba novej podzemnej stanice v srdci Florencie bude stáť okolo 240 miliónov eur.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.