Pôjde o akpovediac vnútropodnikový súboj, pretože firmy Audi i Bentley patria do toho istého koncernu - do koncernu Volkswagen. Pre tohtoročné preteky pripravuje Bentley dve vozidlá Speed 8 Le Mans GT, ktoré sú modernizovanou verziou vozidiel z vlaňajšej sezóny. Hlavným cieľom modernizácie bola optimalizácia prúdenia vzduchu okolo vozidla, čím sa má dosiahnuť zníženie aerodynamického odporu i zlepšenie jazdných vlastností. Zmenšením vonkajšieho obrysu cockpitu sa zmenšil priečny prierez vozidla, čím sa znížil odpor. Výška vozidla sa znížila aj tým, že nasávacie otvory chladiaceho vzduchu sa presťahovali zo strechy na boky vozidla. Týmito úpravami sa dosiahol výhodnejší pomer prítlaku k odporu než malo vlaňajšie vozidlo. Jazdné vlastnosti sa zlepšili aj úpravami zavesenia kolies. Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách (nerovnakej dĺžky) a odpružené skrutnými tyčami. Štvorlitrový vidlicový osemvalec musel byť upravený v súlade s novými predpismi, ktoré vyžadujú zmenšenie prierezu clonky v nasávacom potrubí o 10 %. Motor s dvomi vačkovými hriadeľmi v každej hlave, štyrmi ventilmi na valec a dvomi turbodúchadlami vyvíja výkon vyše 440 kW. Šesťstupňová sekvenčná prevodovka je vysrojená pneumatickým radiacim systémom. Na 18-palcových ráfikoch, vykovaných z horčíka, sú namontované pneumatiky Michelin. Vpredu i vzadu sú ventilované kotúčové brzdy. Podvozok (monokok) i karoséria sú zhotovené z uhlíkových kompozitov. Tohtoročný Bentley Speed 8 má rázvor 2 735 mm, je dlhý 4 645 mm a jeho hmotnosť je len okolo 900 kg. Vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť vyše 345 km/h. Okrem 24-hodinových pretekov v Le Mans sa Bentley chce v tomto roku zúčastniť aj 12-hodinových pretekov v americkom Sebringu. Obidvoch pretekov sa zúčastnia dve autá, jedno pilotované posádkou v zložení Tom Kristensen, Rinaldo Capello a Guy Smith, druhé trojicou Johny Herbert, Mark Blundell a David Brabham.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.