Korzár logo Korzár
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Súťažné pravidlá pre historické motorové modely (3. časť)

V minulom pokračovaní sme sa zaoberali o. i. aj súťažnými pravidlami pre historické bezmotorové modely. Teraz sa môžu záujemcovia dozvedieť, ako je

to u modelov motorových. Prvú podskupinu historických motorových modelov tvoria voľne lietajúce modely, ktoré zahŕňajú tieto súťažné kategórie:

1. CV-1 OLD TIMER - Ide o voľne lietajúce motorové modely, vzniknuté do 31. 12. 1950 poháňané originálnymi spaľovacími motormi, alebo ich replikami, vzniknutými do 31. 12. 1960. Doba chodu motora je u motorov vyrobených do konca roku 1950 nasledovná: 30 sec. u motora z iskrivou sviečkou, 20 sec. u motora zo žhaviacou sviečkou alebo u motora detonačného.

Zdvihový objem motora má zodpovedať originálnej dokumentácii, alebo môže byť aj menší. U motorov vyrobených v období rokov 1951 - 1960 je doba ich chodu 15 sec. a môžu mať objem maximálne 2,5 ccm. Maximálna meraná doba letu tejto kategórie je 150 sec.

2. CV-2 NOSTALGIA - Ide o voľne lietajúce modely, ktoré vznikli v období od 1. 1. 1951 do 31. 12. 1956 a sú poháňané spaľovacími motormi. Doba chodu motora je u motorov vyrobených do konca roku 1960 30 sec. a u motorov vyrobených od roku 1961 15 sec. Zdvihový objem motora má byť podľa originálnej dokumentácie alebo menší. Maximálna meraná doba letu tejto kategórie je taktiež 150 sec. Modely z kategórie CV-1 môžu lietať aj v kategórii CV-2, ale opačne to neplatí!

Druhú podskupinu historických motorových modelov tvoria rádiom ovládané modely. Zahŕňajú v sebe celkom sedem súťažných kategórií z nasledovnými charakteristikami:

1. CRC-1 OLD TIMER - Ide o motorové modely vzniknuté do 31. 12. 1950, poháňané originálnymi spaľovacími motormi, alebo ich replikami, vzniknutými do 31. 12. 1960, ktoré sú riadené rádiom. Doba chodu motora je u motorov vyrobených do konca roku 1950 nasledovná: 40 sec. - u motorov s iskrivou sviečkou, 30. sec. - u motorov so žhaviacou sviečkou a u motorov detonačných.

Zdvihový objem motora má byť v súlade s originálnou dokumentáciou alebo môže byť menší. Doba chodu motorov vyrobených od roku 1951 do roku 1960 môže byť max. 20 sec. a ich zdvihový objem maximálne 2,5 ccm. Maximálne trvanie meraného letu je 420 sec.

2. CRC-2 NOSTALGIA - Ide o motorové modely vzniknuté v období od 1. 1. 1951 do 31. 12. 1956 poháňané spaľovacími motormi a riadené rádiom. Doba chodu motora je u motorov vyrobených do konca roku 1960 30 sec. a u motorov vyrobených od roku 1961 15 sec.

V oboch prípadoch zdvihový objem motora má byť v súlade s originálnou výrobnou dokumentáciou alebo môže byť menší. Merané maximum trvania letu činí opäť 420 sec.

Pracovný čas v kategóriách CRC-1 a CRC-2 je 10 minút. Modely z kategórie CRC-1 môžu lietať aj v kategórii CRC-2, ale nie naopak!

3. CRC-3 SHOW - Ide o motorové modely, vzniknuté do 31. 12. 1954 poháňané spaľovacími motormi alebo elektromotormi, pričom sú tieto riadené rádiom.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  4. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 045
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 433
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 763
  4. Aká je chémia vôní 10 535
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 435
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 811
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 776
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 175
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 757
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kollár ležal na špeciálnom oddelení. Nemal prijímať návštevy ani nahrávať videá

O tom, že počas hospitalizácie vystúpil v televízii, nemocnica nevedela.

Dobré ráno

Dobré ráno: Raz si pamätá, raz nie. Čo priznala Jankovská?

Vo výpovedi spomína aj Roberta Fica.

Katarína Knechtová vydala nový album Svety.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Aj volič ĽSNS je občan

Vláda nenechala priestor na zákonné protesty.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop