Korzár logo Korzár

Maďarský Malév rozširuje flotilu o ďalšie Boeingy

Koncom januára rozšírila maďarská letecká spoločnosť Malév svoju flotilu o nové lietadlo Boeing 737-700. Ide o prvé z 18 lietadiel radu B737, ktoré

Malév zaradí na svoje linky do konca roka 2005. Pôjde pritom o modely 737-700, 737-800 a 737-600, ktoré patria do najnovšej generácie rodiny Boeingov 737. Dvojmotorové sedemstotridsaťsedmičky sú najpopulárnejšími prúdovými dopravnými lietadlami na svete - firma Boeing dodala leteckým spoločnostiam na celom svete už okolo 5 000 týchto lietadiel (z nich jedno, patriace Českým aerolíniám, nesie meno Košice). V porovnaní s prvou generáciou Boeingov 737 (modely -300, -400 a -500) sa nová generácia týchto lietadiel vyznačuje väčšími krídlami, dlhším doletom a vyššou rýchlosťou. Rozpätie krídiel sa zväčšilo približne o 5 metrov, čím celková plocha krídiel vzrástla o 25 % (na 125 m2). Zväčšenie krídiel umožnilo zväčšiť palivové nádrže, ktoré teraz pojmú až 26 136 litrov paliva. Väčšia zásoba paliva umožnila zvýšiť dolet lietadla až na približne 6 000 kilometrov. Moderný profil krídla s veľmi dobrými aerodynamickými vlastnosťami umožnil zvýšiť cestovnú rýchlosť z 0,745M (M je rýchlosť zvuku) na 0,785M, čo je okolo 850 km/h. Boeingy 737 novej generácie môžu lietať vo výške až 12 500 metrov (letová hladina 410), čo je o 1 200 metrov vyššie, než doterajšie modely - na preplnenom európskom leteckom nebi je možnosť lietať vo väčších výškach nezanedbateľnou výhodou. Do novej generácie radu 737 patria štyri modely, odlišujúce sa najmä dĺžkou trupu a teda aj kapacitou kabíny. Najmenší člen tejto rodiny nesie označenie 737-600 a je určený na prepravu 110 až 132 cestujúcich. Prvé lietadlo tohto typu bolo dodané v treťom štvrťroku 1998 škandinávskej leteckej spoločnosti SAS. Model 737-700 je určený na dopravu 126 až 149 cestujúcich a ako prvá ho začala používať americká spoločnosť Southwest Airlines v decembri 1997. Na jar 1998 sa nemecká spoločnosť Hapag-Lloyd stala prvým dopravcom, ktorý začal používať verziu 737-800 s kapacitou 162 až 189 cestujúcich. Najdlhší model 737-900 sa začal dodávať v máji 2001 a v jeho kabíne možno prepravovať 177 až 189 cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Boeing 737-700, ktorý nedávno začal lietať na linkách spoločnosti Malév, má rozpätie krídiel 34,3 m, je dlhý 33,6 m a vysoký 12,5 m. Na pohon lietadla slúžia dva prúdové motory CFM56-7, z ktorých každý má ťah 108 kN, čo je približne o 10 % viac, než je ťah motorov, poháňajúcich staršie verzie B737. Nové motory majú navyše nižšiu spotrebu, nižšie náklady na údržbu a vyvíjajú nižší hluk. V štandardnom usporiadaní má kabína dve triedy - v obchodnej triede je v každom rade päť sedadiel, v turistickej triede je vedľa seba šesť sedadiel. Konfiguráciu kabíny však možno veľmi rýchlo zmeniť, pretože výmena jedného radu sedadiel (z päťmiestneho na šesťmiestny alebo naopak) trvá vraj len jednu minútu. S novými Boeingami bude Malév lietať do destinácií v Európe, severnej Afrike a na Blízkom Východe. Možno spomenúť, že Malév používa výhradne lietadlá z produkcie americkej firmy Boeing - doteraz tvorili jeho flotilu dve lietadlá B767 (používané najmä na linkách do USA) a 15 lietadiel typu 737-300, 737-400 a 737-500. Všetkých 18 nových Boeingov 737 získa Malév prenájmom od špecializovanej lízingovej firmy ILFC. Malév má podľa slov jeho riaditeľa Józsefa Váradiho ambície mať najmodernejšiu flotilu dopravných lietadiel zo všetkých spoločností v strednej Európe.

SkryťVypnúť reklamu

Mimochodom, rozšírenie svojej flotily chystajú aj České aerolínie. Tie by vraj mali k dvom Airbusom A310, používaným na diaľkových linkách, zaradiť už na jar tretie lietadlo tohto typu, ktoré by umožnilo rozšíriť počet spojov z Prahy do New Yorku.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu