diaľničnej siete severnou trasou je potrebných ešte dvesto miliárd korún, čiže 23 miliárd ročne.
"Pri súčasnej dotácii zo štátneho rozpočtu, ktorá predstavuje približne 8,5 miliardy ročne, je to dosť ambiciózny cieľ," skonštatoval Prokopovič. Minister predpokladá, že ak by do procesu dofinancovania diaľnic nevstúpil alternatívny kapitál, celý proces dostavby by sa tak predĺžil o ďalších desať rokov.
Minulý týždeň ministerstvo schválilo stratégiu kohézneho fondu pre sektor dopravy, ktorá predpokladá čerpanť financie na podporu rozvoja dopravy a infraštruktúry európskeho významu v rokoch 2004 až 2006 v celkovom objeme 193 miliónov eur.
Prokopovič dodal, že na najbližšom rokovaní vláda prerokuje národný rozvojový plán, kde sa v rámci regionálneho operačného programu pod názvom Základná infraštruktúra navrhne v rokoch 2004 až 2006 čerpať z európskeho fondu regionálneho rozvoja na podporu modernizácie dopravnej infraštruktúry ďalších 120 miliónov eur. "V kohéznom fonde predpokladáme vynaložiť v spomínaných rokoch do cestnej infraštruktúry 180 miliónov eur a zo štrukturálnych fondov takmer 58 miliónov eur," uzavrel Prokopovič.
Záujem podieľať sa na dofinancovaní výstavby diaľnic predbežne vyjadrili firmy z Izraela, Talianska a Francúzska. "V súčasnosti na úrovni sekcie cestnej infraštruktúry ministerstvo nezáväzne rokuje aj s dvoma nemeckými spoločnosťami a jednou firmou s Rakúska," prezradil minister.
Podľa Prokopoviča južná trasa nemôže byť v žiadnom prípade alternatívou severnej vzhľadom na to, že nejde o diaľnicu, ale rýchlostnú komunikáciu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.