V motokárovej hale v Ivánke pri Dunaji sa v posledný februárovi deň uskutočnilo na Slovensku doposiaľ ojedinelé podujatie. Dnes sa už dá povedať, že
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
to bol prvý ročník motokárových pretekov, pretože aj zo strany organizátora aj zo strany súťažiacich je tu záujem o pokračovanie tohto spestrenia zimnej sezóny. Štartové pole bolo zložené zo známych slovenských pretekárov rôznych disciplín (superbiky, rally, okruhy, PAV, motokáry) doplnené novinármi, podnikateľmi z motoristickej branže a vybranými hosťami z iných oblastí. Podujatie totálne profesionálne komentoval Karol Pollák a súťažilo sa v 3 kategóriách - licencovaní jazdci, hostia a ženy.
Každý zo súťažiacich mal 2 pokusy na to, aby zajazdil najrýchlejšie kolo. Štyria najrýchlejší jazdci bez ohľadu na kategóriu postupovali do Superfinále. Jedinou výnimkou bol Peter Višňovský, ktorý za firmu Homola s.r.o. jazdí "veľké" preteky motokár, preto aj keď sa časom prebojoval do silnej štvorky, ale svoje miesto prepustil inému lebo cenou pre víťaza bol vozík plný náradia v cene 66 000 Sk.
Ešte pred samotným finále sa zvádzali mikrosúboje medzi importérmi áut, olejármi, novinármi... Medzi prvou a opravnou jazdou bola ukážka jazdy na ostrej stodvadsaťpäťke so šesťstupňovou prevodovkou. O najlepšom čase dňa ja možno zbytočné sa zmieňovať. Viacerí ostali bez slov. Prvý sa spamätal operný spevák Martin Babjak a hovorí Petrovi Višňovskému: "Mením názor. Toto je umenie." Pretekárska motokára má zrýchlenie 0 - 100 km/h za menej ako 3 sekundy, tak sa dá ľahko predstaviť aký obdiv vyvolala Petrova jazda v hale medzi stĺpmi obalenými pneumatikami.
V kategórii hostí vyhral olejár z Rakúska Gerhard Radakovits, druhý bol zástupca STV Milan Pokorný a tretí bol populárny motoristický novinár Alexander Štefuca. Medzi ženami triumfovala manželka celkového víťaza Andrea Karbanová, druhá bola sestra Tibora Cserhalmiho Zuzana, ktorá si tento rok vyskúša rally s bratovým bývalým Subaru a tretia bola Renáta Petrášová.
Medzi sa hosťami sa objavili aj pokoriteľ kanála La Manche Zoltán Makai, spevák skupiny Gladiátor Miko, moderátorka Funrádia Didiana, či tenistka Henrieta Nagyová.
V samotnom Superfinále išli všetci štyria naraz a štartovú pozíciu si vyberali podľa dosiahnutých časov. Trochu nešikovne si ju vybral Vlado Karban, lebo už v druhej zákrute sa pred neho dostal Tomáš Jung, potom aj Andy Studenič a o chvíľu pri kolízii s bariérami aj Ivan Kelement. Vlado stratil dosť veľa času, ale nekompromisnou jazdou uprchlíkov dobiehal. Prvého zdolal Ivana, ktorý evidentne doplácal na slabší stroj. Andy s Tomášom zase strácali drahocenný čas súbojom o prvenstvo. Za veľkého aplauzu divákov sa Vlado predral na prvé miesto v predposlednom kole a zaslúžene zvíťazil. Boli obavy z toho, že finále bude nudné, že na tejto trati sa nedá predbiehať. Ukázalo sa však, že kto vie, ten vie a nadšení boli nielen samotní jazdci, ale aj diváci, ktorí si vyskúšali aký je rozdiel medzi nimi a "profíkmi" na rovnakých strojoch.
Prvú cenu, sadu profesionálneho náradia odovzdal víťazovi usporiadateľ Igor Homola. "Toto je najkrajšia výhra v mojom živote, možno okrem tých 2 bodov, ktoré som získal na majstrovstvách sveta superbikov a chcem sa poďakovať, že sa dalo vôbec niečo také zorganizovať, "povedal Vlado Karban.
Pre lepšiu predstavu v kategórii licencovaných jazdcov štartovali okrem finalistov ešte Peter Jureňa, Štefan Rosina jr, Dušan Koblíšek, Michal Koblíšek, Vlado Friedl, Dušan Keketi, Matej Knapek, Pavol Knapek, Vlado Dimov, Peter Višňovský, Anton Strnad a Tibor Cserhalmi.
Autor: Tibor HAVRILA
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.