vyniesol Španiela do čela historických tabuliek, keď spoločne s tímovým kolegom Colinom McRaeom majú na svojom konte po 25 víťazstiev. V priebežnom hodnotení šampionátu sa do vedenia dostal Angličan Richard Burns.
Premiérové preteky na tureckej pôde sa stali nečakanou korisťou tímu Citroën, ktorý na šotolinovom povrchu veľa skúseností nemá. Vyrovnaná dvojica Carlos Sainz Colin McRae tak dokázala, že vie dokonale využiť potenciál svojho stroja a treba s ňou rátať na každom povrchu. Pochvalu zvlášť si zaslúži španielsky matador, ktorý preteky nezačal najlepšie, no postupne svoj výkon dokázal gradovať a po jazdeckej chybe vedúceho Rovanperu sa nekompromisne chopil vedenia a príležitosť z rúk už nepustil. Angličan McRae úspech "šípok" podčiarkol štvrtým miestom a súčet pätnástich bodov Citroënu pomohol udržať vedenie v súťaži značiek pred Peugeotom. Nuž a práve rivali z tohto tímu preteky nezvládli najlepšie. Gronholm síce vyhral štvrtkový prológ a ujal sa vedenia, no nevydržal tam dlho. Už v piatok ho začalo sužovať riadenie a klesol až na osemnáste miesto. V súťaži však pokračoval a deviate miesto sa mu nakoniec odmenilo bodom do súťaže tímov. Ešte horšie však dopadol Rovanpera. Výborný štart do súťaže pre Fína znamenal priebežné druhé miesto a po odstúpení Nóra Solberga na Subaru dokonca vedenie v súťaži. Pod tlakom Carlosa Sainza sa však Harri v druhej etape dopustil osudnej chyby, poškodil vozidlo a onedlho z pretekov tiež odstúpil. Česť tímu tak zachraňoval Richard Burns, ktorý sa po slabšom úvode pomaly prehrýzal dopredu a od desiatej rýchlostnej skúšky sa usadil na druhom mieste. Strata na Sainza bola v tej dobe už takmer minútová a vedenie tímu preto ozhodlo, aby sa Angličan sústredil na udržanie pozície pred dotierajúcim Duvalom. To sa napokon podarilo a osem bodom vynieslo Burnsa do čela priebežného poradia šampionátu.
Víťaz úvodných pretekov majstrovstiev sveta v Monte Carle, Francúz Sebastien Loeb, doplatil na banálnu chybu, keď mu vo štvrtej ereske došiel benzín! Situáciu vysvetľuje to, že pred štartom spomínanej rýchlostnej skúšky posádka blúdila a míňala cenné palivo. Zodpovednosť za situáciu nesie pochopiteľne spolujazdec, ktorý zodpovedá za správnosť itinerára a tak sa Daniel Elena po pretekoch nielenže držal od Loeba bokom, ale rozpútal aj diskusiu o jeho prípadnom nahradení.
Veľmi dobre do pretekov odštartoval tím Subaru. Solberg sa hneď v piatok chopil vedenia a zdalo sa, že bude viac ako vyrovnaným súperom Peugeotom a Citroënom. V štvrtej rýchlostnej skúške však poškodil podvozok a musel sa svojich ambícií vzdať. Druhým miestom zo Švédska prebudený Tommi Mäkinen figuroval po prvom dni na štvrtom mieste a v sobotu sa dokonca prebojoval na tretiu priečku. Potom však v zradnej desiatej ereske poškodil vozidlo a s technickými problémami sa musel v závere uspokojiť aspoň s ôsmym miestom. Prekvapením súťaže boli sľubné výsledky tímu Ford, ktorý po odchode skúsenej dvojice Sainz McRae angažoval mladú dvojicu Duval Martin. Estónec sa odmenil doteraz bodmi z každej súťaže a chytať sa začína už aj Belgičan Duval. Ten po výmene spolujazdca akoby chytil druhý dych a hoci priamu konfrontáciu s Mäkinenom i Burnsom prehral, nakoniec mu pomohli problémy súperov a vyrovnaná jazda znamenala doteraz najcennejší úspech pre Duvala. Martin mal zasa v úvode problémy s riadením, no po stíhacej jazde sa pomaly prepracoval na šieste miesto a zasa doviezol dôležité body.
Siedme miesto patrilo škodováckej posádke Gardemeister/Lukander, ktorá dokonale využila výhodu robusného podvozku pre tento druh trate a bodovala. Smolu mal druhý pilot tímu, Francúz Didier Auriol, ktorého vyradila porucha motora po šiestej rýchlostnej skúške. Český tím asi najviac zaujímali výsledky priameho konkurenta - tímu Hyundai, ktorý prekvapil dobrým úvodom Nemca Schwarza (chvíľu figuroval na druhom mieste). Poškodený výfuk, strata výkonu a následné poškodenie vozidla však tím pripravili o cenné body a pretože Loix dokázal dokončiť iba na desiatom, nebodovanom mieste, Hyundai z Turecka odchádza (na radosť Škody) bez bodov. Šampionát má po týchto pretekoch mesačnú prestávku a ďalším podujatím je Propercia Rally New Zealand 9. - 13. apríla.
Výsledky: 1. Sainz/Marti (E) Citroën Xsara 4:32:14,1, 2. Burns/Reid (GB) Peugeot 206 WRC + 47,9, 3. Duval/Prevot (B) Ford Focus WRC2 + 1:46,5, 4. C. McRae/Ringer (GB) Citroën Xsara + 2:091, 5. Panizzi/Panizzi (FRA) Peugeot 206 WRC + 2:41,6, 6. Martin/Park (EE) Ford Focus + 3:24,9, 7. Gardemeister/Lukander (FIN) Škoda Octavia WRC + 5:13,0, 8. Mäkinen/Lindstrom (FIN) Subaru Impreza WRC + 7:18,6, 9. Gronholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 206 + 10:52,2. (Víťazi RS: Sainz RS 8, 10 a 13, Gronholm RS 1, 9, 17 a 18, C. McRae RS 14, Martin RS 5 12, Duval RS 16, Rovanpera RS 2, 4, 6 a 7, Solberg RS 3, Burns RS 11 a 15. Viedli: Gronholm RS 1, Solberg RS 2-3 Rovanpera RS 4 9, Sainz RS 9 - 18). Priebežné poradie po troch podujatiach - jazdci: 1. Burns 18 bodov, 2. C. McRae 12, 3. Sainz 16, 4. Martin po 13, 5. Loeb 12, 6. Gronholm 10, 7. Mäkinen 9, 8. Duval 8, 9. Panizzi 4, 10. Solberg, Robert a Gardemeister po 3, 13. Schwarz 1. Značky : 1. Citroën 39, 2. Peugeot 31, 3. Ford 25, 4. Subaru 13, 5. Škoda 6, 6. Hyundai 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.