sústreďuje na úvodné preteky sezóny v Austrálii. V nedeľu sa totiž v Albert Parku po dvadsaťtýždňovej prestávke opäť naplno rozburácajú motory monopostov formuly jeden. Urobil však Max Mosley (prezident FIA a hlavný iniciátor nových zmien) škrt cez rozpočet Schumacherovi a Ferrari, alebo bude hegemónia "červených" pokračovať aj naďalej?
Asi takto voľajako znie v súčasnosti najfrekventovanejšia otázka v paddocku F1. A aká bude odpoveď? "Myslím si, že aj v tomto roku vyhrá titul Michael Schumacher. V každom športe je totiž niekto, kto vyčnieva nad ostatných. Nemyslím si však, že to tentoraz bude mať také jednoduché ako vlani," nechal sa do diskusie zatiahnuť dokonca aj ten najpovolanejší, sám Bernie Ecclestone. No napokon Mr. "E" určite vie o čom hovorí, ale ... Ozaj, pamätáte si? Kto by sa len odvážil pred štartom sezóny 1994 zapochybovať o tom, že vtedajší najlepší pilot (Senna) v najlepšom (vtedajšom) monoposte williams nezíska majstrovský titul? A všetci vieme ako to skončilo. Nie, nechcem "kuvíkať", ale jeden nikdy nevie. Nemec, vedomý si svojej pozície a potencie tímu Ferrari, má síce ambíciu posunúť rekord v počte titulov na magickú šestku, ale aj napriek tomu zostáva zdravo realistický. "Získať úspech je ťažké, no udržať si ho ešte ťažšie. Som však veľmi motivovaný a pripravený na nový súboj. Nie je však pre mňa dôležité zlomiť nejaký rekord, ale ďaleko dôležitejšie je preukázať pokoru a získať výsledok pre tím, v ktorom všetci tvrdo a poctivo pracujú."
Najviac proti by podľa prognóz (a vlastných rečí) mal byť David Coulthard. Jeho šéf, perfekcionista Ron Dennis, bol vlani mimoriadne rozladený postavením McLarenu v Pohári konštruktérov a dušoval sa, že nová MP18-ka musí eliminovať náskok "červených rakiet". Celú zimu sa potom strieborný tím separoval na samostatných testoch (niektoré boli prísne strážené pred verejnosťou i novinármi) a novú zbraň hodlá nasadiť až na európskych pretekoch (od apríla). "Máme opäť na to, aby sme sa vrátili do priamej konfrontácie s Ferrari," predpovedá D. Coulthard. Lenže v hre je ešte jeden kandidát! Jediným víťazstvom vlani sklamaný tím Williams priznal, že model FW24 bol krokom vedľa a o novej 25-ke spieva oslavné ódy. Motor BMW ma byť aj naďalej najvýkonnejším v celom štartovom poli a relatívne vyrovnaná dvojica Ralf Schumacher a Juan Pablo Montoya sa má stať skutočnými tvorcami úspechu. Chcieť je však jedna vec a dokázať druhá. Celú situáciu bude naviac komplikovať nový systém kvalifikácie a zákaz práce na vozidlách po skončení sobotňajších jázd. A aby toho nebolo dosť, tak situáciu skomplikuje aj nový, milosrdnejší bodovací systém. Kto zmienené okolnosti dokáže využiť najlepšie a do akej miery bude rozhodovať šťastie? Pre divákov by však toto všetko malo nahrávať a urobiť z F1 opäť zaujímavú "podívanú".
Nový ročník má na programe šestnásť pretekov, pretože z kalendára vypadla GP Belgicka (kvôli zákazu tabakovej reklamy). Zo zvyšných podnikov si termíny konania vymenili iba Francúzi a Angličania, čím sa GP Veľkej Británie po nezdravom experimentovaní vrátila do svojho pôvodného dátumu (tretí júlový víkend). Oveľa zaujímavejší pohľad ako na kalendár je však sumár štartovej listiny. Z dvadsiatky pilotov je až dvadsať percent nováčikov! Konkrétne Cristiano da Matta (Toyota), Justin Wilson (Minardi), Antonio Pizzonia (Jaguar) a Ralph Firman (Jordan). Zatiaľ však, čo o kvalitách prvých dvoch pochybovať nemožno (Da Matta prichádza ako šampión CART a Wilson vyhral predvlani F3000), tak druhá dvojica vďačí za kokpit viac sponzorom ako talentu. Malým prekvapením je tiež návrat Holanďana Josa Verstappena, ktorý po tom, ako ho nechutne (aj napriek zmluve) vlani vyhodil Walkinshaw (Bernoldi doniesol viac peňazí) už strácal šance na akýkoľvek kokpit. Nerátalo sa však už ani s miestom pre Oliviera Panisa. Po ňom však siahla Toyota, ktorá verí, že Francúzove skúsenosti (ostrohy si vyslúžil ako testman v McLarene) jej pomôžu v ďalšom vývoji monopostu. Navrátilcom je tak trochu aj Frentzen, ktorý sa po rokoch vracia do svojho prvého tímu (Sauber). Žiaľ v ostatných rokoch mal Nemec smolu a posledné dva tímy (Prost, Arrows) za ktoré pretekal vždy skrachovali. Verme, že to nebude aj v tomto prípade. Nuž a napokon posledným prichodiacim po ročnej prestávke je aj Fernando Alonso. Tento talentovaný mladík zo Španielska je však celkom iný prípad. Briatore ho totiž rok držal "pod zámkom" ako testovacieho pilota tímu Renault (aby ho nikto neukradol). Mladý najazdil potrebné kilometre, nazberal skúsenosti a teraz sa očakáva, že sa to odrazí aj na výsledkoch. V úplne inej situácii je Jacques Villeneuve. Bývalý majster sveta sa dostáva pod tlak, pretože mu končí zmluva v tíme BAR a ak neurobí dobrý výsledok (a neodolá ataku mladého a dravého Angličana Jensona Buttona), tak sa s F1 môže rozlúčiť.
O tom, ako to všetko nakoniec dopadne nám už túto nedeľu môže veľa napovedať úvodné podujatie majstrovstiev sveta automobilov formuly jeden. Preteky štartujú o 4.00 SEČ a sledovať ich môžete zo záznamu o14.00 h v jednej súkromnej slovenskej televízii.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.