prepotených košeliach a zamazaných od oleja bežne nestretávame na verejnosti, ak nie sú tam pracovne, ako inštalatéri a podobne. Sú muži, ktorí si potrpia na to, ako voňajú, sú takí, ktorým je jedno, že ich okolie prijíma s nevôľou.
Naši predkovia považovali za zženštilosť inú starostlivosť o svoj zovňajšok, okrem holenia, umývania, oleja na vlasy a kolínskej dvoch značiek, ktoré používali všetci holiči. Dnes si nikto nemyslí o mužoch, že sú zženštilí, keď sa starajú o svoj vzhľad. Dokonca aj pracovné postavenie ich núti vkusne a elegantne sa obliekať, udržovať sa v dobrej kondícii, chodiť na pedikúru, kozmetiku, ku kaderníčke. Používanie decentného parfumu tiež nie je žiadna hanba. Mnohí však nevedia, ký sa pre nich hodí.
Muži by si mali vybrať vôňu, aká im bude vyhovovať a zadovážiť si viac prípravkov v jednej vôni. Mali by voňať jednotne. Mal by to byť balzam (takmer bez vône, zároveň je nutné použiť aj toaletnú vodu) alebo aftershave, dezodorant, kolínska (ean de Cologne) toaletná voda (ean de toilette) alebo parfumovaná voda (ean de parfume), sprchový gél alebo telové mlieko. Parfum väčšina pánskych vôní nemá, v spojení s mužskou pokožkou je aj toaletná voda dosť výrazná.
Muži v súvislosti s kozmetikou sa delia na tri kategórie: Prvá používa iba mydlo a sú presvedčení, že ženu okúzli najviac ich prirodzená vôňa, druhá vôňu, ktorú dostanú od partnerky, tretia, to sú naozajstní fajnšmekri - vyznajú sa vo vôňach a vyberajú si ich sami. Je ich málo. Práve preto by mali ženy vedieť, ako vyberať vône pre svojich partnerov. Dôležité je okrem profesie muža vedieť, aké má koníčky, životný štýl, pretože pre každého sa nehodí každá vôňa. Rovnako ako u žien.
Pre otca rodiny, starostlivého a citlivého muža sa hodí decentná klasika. Pre nenápadného gentlemana, ktorý dáva prednosť kvalite a trvalým hodnotám, ktorý má veľa priateľov, lebo pôsobí pokojným a spoľahlivým dojmom sa hodí osvedčená klasika, vyvážená vôňa s tónmi santalového dreva a papradia, nevtieravé vône tabaku a kože.
Umelecky založený, nezávislý muž, bohém, vznášajúci sa niekde v oblakoch, ocení okrem vône aj dizajn fľaštičky. Pre neho sa hodia teplé korenisté vône neutrálneho typu.
Podnikateľ, ktorý stojí na čele veľkej firmy a vie, čo chce a ako to dosiahne, prísny, náladový, činorodý, spoločenský, vyžadujúci precíznosť a spoľahlivosť od podriadených, láskyplné pochopenie a všestrannú starostlivosť od partnerky, by mal mať elegantnú, skôr klasickú vôňu dreva a kože. Už z flakónu musia byť "cítiť" peniaze.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.