postupne ich bolo možné porovnávať s konkurenciou, čo v tej dobe predstavovalo skôr rivalitu so západnou lokomotívnou produkciou.
V roku 1956 postavila továreň na výrobu lokomotív v Novočerkasku prvé nákladné elektrické lokomotívy radu VL 23 s usporiadaním koliec Co'Co'. Celková konštrukcia vychádzala z lokomotívy Co'Co' radu VL 22M. K mechanickej časti patrili dva trojnápravové podvozky s liatym postranným rámom, v ktorom boli uložené tri hnacie dvojkolesá s valivými nápravovými ložiskami. Dvojkolesá mali medzi sebou vahadlá, až na prvé dvojkolesie predného podvozku. Trakčné motory s hodinovým výkonom 525 kW boli tlapové s dvojstranným pohonom hnacej nápravy v pomere 3,905:1. Oproti lokomotívam radu VL 22M sa ťažné sily z podvozkov prenášali na rám lokomotívnej skrine a odtiaľ na ostatné vozidlá. Pretože sa s lokomotívou počítalo v doprave na hlavných tratiach, mala prijateľnú celkovú hmotnosť 138 ton, čo predstavuje 23 ton pripadajúcich na dvojkolesie. Pri prevádzke zväčša v nákladnej doprave, na ktorú bola aj určená, úplne vyhovovala najvyššia povolená rýchlosť 90 km/h. Neskôr sa novšie série vybavovali rekuperačnou brzdou, ktorá umožňovala zjazdnosť dlhších sklonov bez použitia tlakových bŕzd vlaku.
Celkovým hodinovým výkonom 3150 kW sa tieto zaujímavé stroje výkonovo podobali lokomotívam našich tratí radu 182 a 183 (E 669.2 a E 669.3). Niekoľko východoeurópskych producentov modelov sa rozhodlo vyrábať aj modelovú podobu radu VL 23, ale vzhľadom na v minulosti povestný veľký dopyt po modelárskych výrobkoch a množstvom obmedzenú produkciu, sa jej vlastníctvom môže pochváliť len málo železničných modelárov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.