Bratislava - Do začiatku referenda o vstupe Slovenska do Európskej únie zostáva už len 66 dní, ale vládna kampaň sa ešte stále nezačala. Slovenský
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
vyjednávač s úniou Ján Figeľ je sklamaný. "Kampaň som si zatiaľ nevšimol," povedal, hoci ide o "historické rozhodnutie". Figeľ oceňuje aspoň to, že téme sa z času na čas venujú médiá.
Na riziko, že májové hlasovanie bude napokon neplatné, lebo nepríde dosť voličov, už pred mesiacom upozornil vedúci Delegácie Európskej komisie na Slovensku Eric van der Linden.
Kampaň má na starosti vicepremiér Pál Csáky, ktorý si však myslí, že na mobilizačnú kampaň je času dosť. Jana Minarovičová z Úradu vlády, ktorá vec zabezpečuje, hovorí, že dva týždne na hlavnú kampaň stačia.
S ostrou kritikou proti Csákymu vystúpila predsedníčka výboru pre integráciu, poslankyňa Monika Beňová: "Pán Csáky vôbec nezvláda svoj post podpredsedu vlády pre integráciu. Podceňuje všetko!"
Sociológovia varujú, že skutočná účasť na referende bola vždy nižšia, ako ukazovali prieskumy. Aby bolo hlasovanie platné, musí prísť viac ako polovica oprávnených voličov.
Vláda v januári schválila rozsiahlu stratégiu predreferendovej kampane. Má podnietiť ľudí, aby prišli k urnám a aby hlasovali za vstup. Ešte stále však nie je známe ani len meno reklamnej agentúry, ktorá má kampaň pripraviť. Tá musí prísť s reklamným nápadom, zabezpečiť vysielanie šotov a diskusných relácií v elektronických médiách, inzerciu, bilbordy a plagáty.
Milan Lechnický, šéf reklamnej agentúry Istropolitana D'Arcy, odhaduje, že agentúra, ktorá vyhrá konkurz, by prípravu kampane napriek krátkosti času mala stihnúť. Bolo by pre ňu však lepšie, keby bolo skôr známe, čo je predmetom výberového konania. "Teraz je to trochu v časovom strese, v podstate aj pre nás," povedal.