zmieňované úpravy, ale načo si klamať. Najväčší podiel na napínavom vývoji pretekov malo počasie a dva výjazdy bezpečnostného vozidla. "Pri výjazde do zahrievacieho kola bolo na suché pneumatiky síce príliš mokro, no hneď mi bolo jasné, že trať veľmi rýchlo vyschne a tak som informoval tím, že čoskoro po štarte zájdem do boxov," priznával okolnostiam zásluhy na svojom víťazstve aj David Coulthard. "Pochopiteľne, že nebyť Safety Car, bol by som v horšej pozícii, ale priebeh pretekov nám dnes nahrával. Naša stratégia nám vyšla. Vlastne som dnes ani veľa áut nepredbehol, no za to môžu podmienky. V posledných štyroch rokoch tu stále vyrazilo na trať SC a tak sa to dalo predpokladať aj teraz. Prekvapením bolo, že sa to stalo opakovane, no ja som jazdil svoje preteky a snažil sa veci neskomplikovať tak, ako v kvalifikácii. A vyšlo to."
Menej spokojný už bol Coulthardov tímový kolega Räikkonen, ktorý počas zastávky v boxoch prekročil povolenú rýchlosť a musel absolvovať trestný prejazd boxovou uličkou (v 39. kole), čo ho pravdepodobne pripravilo o víťazstvo. "Taktika na jednu zastávku sa ukázala správna, no nedopadlo to ideálne. Dostal som trest za prekročenie rýchlosti v boxoch a stratil som cennú pozíciu," smútil Kimi. Jeho šéf, Ron Dennis, sa mu prišiel ospravedlniť, pretože chyba nebola na strane Fína, ale v nastavení obmedzovača rýchlosti. "Musíme sa Kimimu ospravedlniť, pretože jeho prekročenie rýchlosti o 1,1 km/h v nájazde do boxov zapríčinila chyba tímu." Na margo súboja so Schumacherom málovravný Fín konštatoval iba toto: "Prvá zákruta je pre dvoch priúzka a niekto musí ustúpiť. Dnes to musel urobiť Michael." A čo Schumacher? Ten tento súboj radšej nekomentoval.
Pre Ferrari to však bolo veľmi ťažké podujatie, ktoré prerušilo neuveriteľnú sériu 53 pretekov na stupňoch víťazov! Najprv havaroval Barrichello: "Práve som komunikoval s boxami a do piatej zákruty som nabehol rýchlejšie než som mal. Auto bolo nedotáčavé a už som ho nedokázal udržať na trati," vysvetľoval Rubens, no preteky sa nevydarili ani skúsenejšiemu Schumacherovi. "Bol to chaotický pretek,"- vraví Michael. "Nepredpokladal som dva výjazdy SC a v takej situácii to už často ostáva na náhodu. Potom som naviac nabehol na obrubník, poškodil auto a výrazne zhoršil jeho vlastnosti. Chvíľu sa mi dokonca zdalo, že som dostal defekt. Päť bodov za týchto okolností je pre mňa dôvodom k spokojnosti." A spokojný s výsledkom by mohol byť aj Montoya, no Kolumbijčan ma iný názor. "Napriek druhému miesto to bol pre mňa katastrofálny pretek. Odštartoval som na suchých pneumatikách, čo sa ukázalo ako správne rozhodnutie. Potom, ale na trať dvakrát vyšlo Safety Car a výhoda bola preč. Keď som sa potom pred koncom dostal znova do vedenia, tak som v prvej zákrute dostal šmyk. Bola to však moja chyba. Jediná za celý víkend. V závere som sa potom dostal pod veľkým tlak Kimiho." Ak si to teda zbilancujeme, tak Montoya i Michael Schumacher sa svojimi chybami v Austrálii pravdepodobne pripravili o víťazstvo. Ešte smutnejší by však mal byť Räikkonen, ktorý neurobil žiadnu chybu, no veľmi reálne víťazstvo stratil vďaka zlému nastaveniu obmedzovača rýchlosti v boxoch. Akú cenu má potom, za týchto okolností, víťazstvo Davida Coultharda?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.