mclaren-mercedes, pre ktorého to 13. víťazstvo v kariére a druhé na VC Austrálie. Favorizovaný Nemec Michael Schumacher skončil až na štvrtom mieste a prvýkrát od 16. septembra 2001 nestál na stupni víťazov.
Štart novej sezóny F1 je už tradične očakávanou udalosťou. Znamená koniec nudných testovacích mesiacov a prvá priama konfrontácia zreteľne naznačí, ako poctivo jednotlivé tímy v zime pracovali. Tentoraz však bolo očakávanie ešte väčšie ako zvyčajne. Počas "prázdnin" FIA totiž radikálne zmenila športové pravidlá a nikto ani len netušil, čo to urobí v praxi. Extrémy akými sú jedno ostré kolo v kvalifikácii, či nemožnosť akejkoľvek práce na monoposte od skončenia kvalifikácie až do začiatku pretekov síce zvýšili divácky záujem, ale poriadne zamotali hlavu tímovým stratégom. Nikto totiž nevedel ako zareaguje konkurencia. Zvolí si stratégiu s väčším množstvom paliva a tvrdšou zmenou v kvalifikácii, čo im umožní zostať dlhšie na trati v nedeľu, alebo sa rozhodnú získať lepšie postavenie na štarte s menším množstvom paliva a vsadia na viac zastávok, ktoré im zasa dajú možnosť zbierať sekundy na trati. Priestor pre varovanie sa tak poriadne rozšíril a to ešte nikto nepočítal, že do hry môže prehovoriť aj počasie.
V piatok a v sobotu sa síce na "cirkusantov z F1" ešte usmievalo slniečko a podmienky boli takmer ideálne, no v nedeľu dopoludnia pršalo a komisári z FIA sa vzhľadom na okolnosti (hodinu a pol pred štartom) rozhodli tímom umožniť výmenu pneumatík, úpravu bŕzd a chladičov. Okrem Montoyu, Panisa, Ralfa Schumachera, Verstappena a Räikkonena (ktorý sa rozhodol na poslednú chvíľu a musel preto štartovať z boxov) prezúvali všetci a keď potom trať začala rýchlo schnúť, nastalo poriadne miešanie pozícií. Výhodu prvého radu naplno využili piloti tímu Ferrari, ktorý sa hneď od začiatku odtrhli. Barrichello mal však predčasný štart a čakala ho penalizácia. Ešte skôr ako k tomu došlo nevmestil sa Brazílčan do piatej zákruta šiesteho kola a z pretekov odstúpil. A pretože o kolo neskôr na rovnakom mieste havaroval aj nováčik Firman, muselo na trať Safety Car. Zatiaľ však v boxoch zastavili MiSchumacher, Coulthard i Villeneuve a od siedmeho kola viedol Montoya.
Reštart v 12. kole sa potom najlepšie vydaril Räikkonenovi, ktorý sa posunul hneď za vedúcu trojicu - Montoya, Trulli, R. Schumacher. O päť kôl neskôr však menovaní tiež zamierili do depa a Fín už prevzal vedenie. Za ním ale stíhaciu jazdu jazdili M. Schumacher a Coulthard. O druhý výjazd Safety Car na trať sa však v tej dobe už postaral Mark Webber (zlomená poloos pr. zadného kolesa) a rozdiely sa zasa scvrkli na minimum. Začínalo sa odznova. Po reštarte sme si potom spoločne Räikkonenom a Schumacherom pripomenuli ich vlaňajší súboj z Magny Cours, no tentoraz bol Fín podstatne tvrdší a Nemec radšej zamieril na druhú zastávku v boxoch. V 32.kole tankoval aj Coulthard a o kolo neskôr svoju jedinú plánovanú zastávku absolvoval aj výborne jazdiaci Räikkonen. Do čele sa tak posunul opäť Montoya. Jeho radosť však netrvala dlho, lebo aj on musel dotankovať (42. kolo) a na chvíľu sa zazdalo, že Michael Schumacher dovezie z Melbourne už svoje štvrté víťazstvo v rade. Nestalo sa.
Nemec pri výjazde z jednej zákruty preletel cez obrubník a poškodil obidva deflektory. Krátko na to potom musel tretíkrát do boxov a prepadol sa "až" na štvrté miesto. Situáciu využil číhajúci Montoya a s ohľadom na jeho výbornú formu začínalo byť reálne aj jeho druhé víťazstvo vo formule jeden. Akoby sa však Kolumbijčan tejto šance preľakol. V 48. kole dostal v prvej zákrute hodiny a o vedenie prišiel. Na čele sa celkom nečakane ocitol David Coultharda a Montoya mal nakoniec plné ruky práce, aby udržal aspoň druhé miesto pred dotierajúcou dvojicou Räikkonen M. Schumacher. Škótsky pretekár vyhral s náskokom asi desať sekúnd pred trojicou, ktorá prišla do cieľa v rozpätí necelej sekundy a ak by preteky trvali o niekoľko kôl dlhšie, určite by sme sa boli dočkali ešte veľmi zaujímavého súboja.
Výsledky GP Austrálie: 1. Coulthard (mclaren) 1:34:42,124 h (194,868 km/h), 2. Montoya (williams) + 8,675, 3. Räikkonen (mclaren) + 9,192, 4. M. Schumacher (ferrari) + 9,482, 5. Trulli (renault) +38,801, 6. Frentzen (sauber) + 43,928, 7. Alonso (renault) + 45,074, 8. R. Schumacher (williams) + 45,745. (PP: M. Schumacher 1:27,173, NK: Räikkonen 1:27,724 v 32. kole, Viedli: 1. - 6. kolo - M:Schumacher, 7. - 16. k. Montoya, 17. - 32. k. Räikkonene, 33. - 41. k. - Montoya, 42. - 45. k. - M. Schumacher, 46. - 47. k. Montoya, 48. - 58. k. Coulthard.). Priebežné poraide MS : 1. Coulthard 10 bodov, 2. Montoya 8, 3. Räikkonen 6, 4. MiSchumacher 5, 5. Trulli 4, 6. Frentzen 3, 7. Alonso 2, 8. R. Schumacher 1. Tímy: 1. McLaren-Mercedes 16, 2. Williams-BMW 9, 3. Renault 6, 4. Ferrari 5, 5. Sauber 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.