rozpačití, lebo sa obávajú, že pri výmene napr. studenej polievky ju môže čašník nejakým pre zákazníka neviditeľným spôsobom poškodiť na kvalite, zanedbať hygienu a pod. Normálne by sa to tak nestalo.
Ak v polievke zbadáme nečistotu alebo muchu, okamžite reklamujeme pokrm u vrchného. Takisto v prípade nedovareného či nedopečeného mäsa. Nemali by sme ale polovicu z neho zjesť, prípadne zjesť prílohu a mäso nechať.
Niekedy nám reklamáciu vrchný neuzná, vtedy zavoláme vedúceho.
Keď nerozumieme niečomu na jedálnom alebo nápojovom lístku, radšej sa opýtame predtým, než si objednáme. Čašník je povinný nám povedať, čo sa skrýva napr. pod názvom Tajomstvo majstra kuchára.
Nepozdáva sa nám účet? Požiadajme o jedálny lístok a skontrolujme, či je všetko v poriadku.
Na jedálnych lístkoch býva uvedená váha surového mäsa. Ráta sa s tým, že sa úpravou zmenší jeho váha. Ak má ale vážiť rezeň dvesto gramov, nemôže sa stať, že vyjde iba na dve sústa.
Nebuďme nevšímaví najmä počas návalu v reštauráciách k tomu, za čo platíme. Máme dostať pokrm po každej stránke kvalitný.
Autor: hir
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.