päť mesiacov a šesť dní sa stal zároveň druhým najmladším víťazom histórie kráľovskej disciplíny, keď za legendárnym Brucom McLarenom síce zaostal o viac ako jeden rok, no predbehol Michaela Schumachera o dva mesiace. Zaslúženou odmenou pre Fína je tak vedenie v priebežnom poradí majstrovstiev sveta, kde vystriedal Davida Coultharda.
Nebol to však iba Räikkonen kto v Sepangu prepisoval históriu. O prekvapenie sa postarala už sobotňajšia kvalifikácia, keď favorizované monoposty ferrari do druhého radu odsunula dvojica pilotov z tímu Renault! Pole position si nečakane prisvojil iba dvadsať jeden ročný (sedem mesiacov a 22 dní) Španiel Fernando Alonso, ktorý týmto poskočil do čela historických tabuliek ako absolútne najmladší poleman histórie (predtým Barrichello 22 rokov, 3 mesiace a päť dní v daždivom Spa 1994). Zaujímavé bolo tiež nalistovať posledný podobný úspech tímu Renault a vysvitlo, že francúzsky tím sa z prvého radu naposledy radoval pred dvadsiatimi rokmi, presnejšie 17. apríla 1983, keď v Dijone kraľovali Alain Prost a Eddie Cheever. Pochopiteľne, že modro-žltý tím žiaril radosťou a vysielal signály, že to ešte nebolo posledné slovo a v pretekoch má rovnako vysoké ambície. Odborníci však ostávali zdržanliví, pretože nový systém kvalifikácie umožňuje zotrieť výkonnostné rozdiely (stačí napríklad natankovať menej paliva) a dezorientuje pri odhade skutočného potenciálu. Pravda sa teda mala ukázať v pretekoch.
Predpoklad, že renaulty majú menej paliva potvrdzovali aj prvé metre po štarte, pretože ani Michael Schumacher (tretí v kvalifikácii), ani výborne štartujúci Coulthard na francúzske autá nestačili a k tlačenici došlo až v esíčku za cieľovou rovinkou. Zatiaľ však, čo Alonso suverénne ustál vedúcu pozíciu, tak Trulli sa priplietol do cesty Schumacherovi, ktorý už nestačil dobrzdiť a došlo ku kontaktu, ktorý Taliana roztočil a Nemec sa musel vyhýbať až po tráve. Vďaka tomu sa obaja následne prepadli v štartovom poli. Michael Schumacher naviac poškodil predný spoiler a už v treťom kole musel do boxov. Na zmieňovanú kolíziu doplatili aj Montoya s Pizzoniom, keď na Kolumbijčanove prudké brzdenie už neskúsený Pizzonia nestačil včas zareagovať a odrazil williamsu zadné krídlo. Podobne ako vlani, aj v tomto roku teda dvaja najväčší favoriti (MS a JPM) stratili šance na víťazstvo už v prvom kole a priestor sa uvoľnil pre súperov. Nekritickú kolegialitu však prejavil Coulthard, ktorý už v treťom kole vzdal pre poruchu elektroniky a jediným "el matadorom" na špici zostal iba Barrichello. Vďaka tomu sa teda veľká ceny Malajzie do histórie zapíše ako pretek v ktorom nastúpila nová generácia. Mladučký Alonso aj napriek zdravotným problémom, ktoré ho sužovali celý víkend (teplota okolo 38 stupňov a príznaky chrípky) a problémom s elektronikou (od druhej PIT STOP musel radiť ručne) absolvoval výborné preteky. O vedenie ho pripravila zastávka v boxoch v 14. kole, keď jeho najväčší rival - Räikkonen, dokonalo využil nižšiu spotrebu motora Mercedes, tankoval o šesť kôl neskôr a vyjazdil si náskok potrebný na udržanie pozície po návrate z boxov. Chvíľu sa vo vedení síce objavil aj Barrichello, ale po dotankovaní na Fína nestačil a o poradí na pódiu bolo rozhodnuté už v polovici pretekov (samozrejme za predpokladu, že nič mimoriadne sa už neudeje).
A nestalo sa. Vpredu sa utriaslo relatívne stabilné poradie a pozornosť sa presunula do zadných radov, odkiaľ sa dopredu systematicky predierali Trulli a Michael Schumacher. V 34. kole sa Talian objavil už na piatej priečke a Nemec o kolo neskôr bol siedmy. Na oboch však čakala ešte jedna plánovaná zastávka v boxoch, no treba dopovedať, že pre Schumachera to mala byť už štvrtá, pretože po výmene spoilera v treťom kole musel absolvovať trestný prejazd boxovou uličkou v desiatom kole (za zavinenie kolízie v úvode pretekov) a po tretíkrát navštívil depo v 26.kole, keď realizoval konečne aj prvú plánovanú zastávku. Ešte predtým sa však päťnásobný majster sveta predviedol výbornou jazdou, keď v priamom súboji v 41. kole pokoril najprv Trulliho a v poslednej zákrute aj Buttona a objavil sa na piatom mieste. Po štvrtej zastávke sa však opäť prepadol na siedmu pozíciu a začínal odznova. V závere pretekov potom vyrobil chybu najprv Trulli (možno aj pod vplyvom vyčerpávajúcej horúčavy vzduch 35°C) a na rovnakom úseku v poslednom kole a poslednej zákrute aj Button, čím staršiemu Schumacherovi pomohol k šiestemu miestu. Favorizovaný Montoya, ktorý výmenou zadného spoilera v úvode pretekov stratil tri kolá, dojazdil na dvanástom mieste úplne dehydrovaný, pretože mu naviac zlyhal aj prívod tekutín. Naopak dobrý výsledok dosiahol Ralf Schumacher, ktorý v kvalifikácii sedemnástym miestom úplne zlyhal, no vývoj okolností a správna stratégia ho pretlačila na konečné štvrté miesto.
Dva preteky a dve víťazstvá mclarenov, to pred sezónou nikto nečakal. Je však potrebné dopovedať, že tímu Ferrari sa úvod ročníka veľmi nevydaril a v súdoch by sme sa nemali unáhliť. Prvé tri preteky bývajú zvyčajne prezentáciou ambícií a naostro sa šampionát roztočí až v apríli na veľkej cene San Marína v Imole. Ešte predtým sa však najpopulárnejšia disciplína automobilového športu zastaví v Brazílii na okruhu v Interlagos.
Výsledky GP Malajzie: 1. Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren-Mercedes 1:32:22,195 h, 2. Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari +0:39,286, 3. Fernando Alonso (Špan.) Renault +1:04,007, 4. Ralf Schumacher (Nem.) Williams-BMW +1:28,026, 5. Jarno Trulli (Tal.) Renault, 6. Michael Schumacher (Nem.) Ferrari, 7. Jenson Button (V. Brit.) BAR-Honda, 8. Nick Heidfeld (Nem.) Sauber-Petronas, 9. Heinz-Harald Frentzen (Nem.) Sauber-Petronas, 10. Ralph Firman (V. Brit.) Jordan-Cosworth (všetci +1 kolo). (PP: Alonso 1:37,044, NK: M. Schumacher 1:36,412 v 45. kole nový rekord. Viedli: 1. - 13. kolo - Alonso, 14. - 19. k. Räikkonen, 20. - 22. k. - Barrichello, 23. - 56. k. - Raikkonen). Priebežné poradie MS: 1. Räikkonen 16 bodov, 2. Coulthard 10, 3. Montoya 8, 4. Barrichello 8, 5. Alonso 8, 6. M. Schumacher 8, 7. Trulli 8, 8. R. Schumacher 6, 9. Frentzen 3, 10. Button 2, 11. Heidfeld 1. Tímy: 1. McLaren-Mercedes 26 bodov, 2. Ferrari 16, 3. Renault 16, 4. Williams-BMW 14, 5. Sauber 4, 6. BAR 2 b.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.