Korzár logo Korzár

Dieselový Mini je vystrojený doplnkovým elektrickým kúrením

V lete príde na trh už štvrtý člen rodiny kompaktných automobilov Mini - po troch modeloch, poháňaných zážihovým motorom, to bude model so vznetovým

motorom. Nový model, označený Mini One D, mal svetovú premiéru na nedávnom medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Na pohon nového Mini slúži kompaktná vznetová jednotka, vyvinutá v priebehu dvoch rokov v spolupráci s japonskou firmou Toyota. Ide o 1,4-litrový štvorvalcový motor, vystrojený vstrekovacím systémom comon rail druhej generácie. Motor je vystrojený turbodúchadlom a chladičom stláčaného vzduchu a jeho najvyšší výkon je 55 kW pri 4 000 ot/min. Maximálnu hodnotu krútiaceho momentu (180 Nm) dosahuje motor už pri 2 000 ot/min. Vozidlo je vystrojené rovnakou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, aká sa montuje do športového modelu Cooper S, odstupňovanie prevodov je však prispôsobené charakteristike vznetového motora. Mini One D zrýchli z 0 na 100 km/h za 13,8 sekundy a dosiahne úctyhodnú maximálnu rýchlosť 165 km/h. Mimoriadne silnou stránkou použitého vznetového motora je jeho úspornosť, čo sa prejavuje na tom, že priemerná spotreba v tzv. kombinovanom cykle EÚ je len 4,8 litra nafty na 100 km. To znamená, že s plnou nádržou - tá má objem 50 litrov - môže vozidlo teoreticky prejsť až 1 000 kilometrov. Odvrátenou stranou mince úspornosti tohto motora však je to, že motor produkuje veľmi málo odpadového tepla, ktoré sa inak chladičom odvádza do okolia a ktoré slúži aj na ohrev interiéru. Preto musel byť dieselový Mini vystrojený doplnkovým elektrickým kúrením, ktoré za studených zimných dní "pomáha" klasickému vykurovaciemu systému. Základný motor sa vyrába v japonskom závode firmy Toyota, časti špecifické pre Mini sa na motor montujú v montážnom závode v britskom Oxforde. Vďaka použitiu kvalitných olejov sa podarilo servisný interval motora predĺžiť až na 25 000 km, pričom konkrétny interval závisí na podmienkach a spôsobe jazdy. Do sériového výstroja vozidla patrí štvorsnímačový antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, stabilizačný systém a systém trakčnej kontroly (ASC+T). K bezpečnosti cestujúcich prispievajú dva čelné a dva bočné nafukovacie vankúše. Vodič sedí na výškovo prestaviteľnom sedadle a pred sebou má výškovo prestaviteľný volant. Nový model Mini je ´dalej vystrojený posilňovačom riadenia, elektricky ovládanými zrkadlami a bočnými oknami, vyhrievateľným zadným oknom, centrálnym zamykacím systémom s diaľkovým ovládaním, indikátorom defektu pneumatík a znehybňovačom. Navonok sa dieselová verzia odlišuje od ostatných verzií Mini najmä väčšími otvormi na vstup chladiaceho vzduchu v prednej časti a za zadným nárazníkom ukrytou koncovkou výfuku. Nový model Mini One D sa bude predávať najmä v tých európskych krajinách, v ktorých sú "nafťáky" veľmi obľúbené - ide napríklad o Nemecko, Francúzsko, Veľkú Britániu a Španielsko. Dieselový Mini sa však nebude predávať v Japonsku a v USA. Našim čitateľom zrejme netreba pripomínať, že britská značka Mini patrí v súčasnosti už nemeckému koncernu BMW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu