podujatia zvyšuje aj jeho úctyhodné poradové číslo v histórii pretekov Grand Prix. Využime teda príležitosť a skôr než si čo to povieme o trati, zalistujme trošku v múdrych knihách.
Prvé preteky MS F1 odštartovali novodobú históriu 13.mája 1950 na trati v Silverstone a z víťazstva sa radoval Talian Giuseppe Farina na Alfe Romeo. Na dovŕšenie prvej stovky si potom história počkala jedenásť rokov až do GP Nemecka 6.augusta 1961, kde triumfoval Angličan Stirling Moss na Lotuse. 200-tá Grand Prix sa konala o ďalších desať rokov neskôr v Monte Carle (23. mája 1971) a zvíťazil v nej Škót Jackie Stewart s Tyrrellom. V sedemdesiatych rokoch sa začal zvyšovať počet pretekov v sezóne a k ďalším stovkám to bolo oveľa bližšie. Poradové číslo 300 zaknihovala GP Juhoafrickej republiky 4.marca 1978 na okruhu Kyalami a pol roka pred svojou tragickou smrťou na Monze sa za volantom Lotusu radoval ešte nič netušiaci Švéd Ronnie Peterson. Štvrtú stovku pokoril Rakúšan Niki Lauda (McLaren) 19.augusta 1984 na domácom Osterreichringu a rovnú päťstovku vyjazdil ďalší trojnásobný majster sveta, Brazílčan Nelson Piquet na Benettone. Relatívne nedávno sa formula jeden stočila do šiestej stovky a oslávencom v argentínskom Buenos Aires sa 13.apríla 1997 stal Kanaďan Jacques Villeneuve na monoposte williams. Rovná sedemstovka je teda na programe v nedeľu. Komu prinesie šťastie?
Štart pretekov je v nedeľu o 19.00 SLEČ a 4309-metrov dlhý okruh musia pretekári absolvovať 71-krát. Pôvodná trať v Interlagos bola postavená v roku 1940 a merala necelých osem kilometrov. Súčasťou majstrovstiev sveta F1 sa stala v sedemdesiatych rokoch, ako reakcia na úspechy populárneho Emersona Fittipaldiho. Po siedmych štartoch ju však ako nevyhovujúcu z kalendára vyškrtli a na comeback si počkala až do roku 1990. V prestavbe, ktorá ustrihla trať v piatej zákrute rovno do najpomalšieho úseku, mal vtedy palce aj Ayrton Senna, ktorý sem ako chlapec chodil tajne jazdiť po škole na motokáre. Trať ležiaca neďaleko Sao Paula je považovaná za jednu z náročnejších, pričom ide o sériu rýchlych zákrut, ktorú prerušuje zaujímavá, no krátka technická pasáž. Interlagos je tiež povestný svojim nekvalitným povrchom, ktorý sa usporiadatelia už niekoľkokrát pokúšali preasfaltovať, ale povesť "najrýchlejšej rolety sveta" (hlavne kvôli poslednej časti trate) sa im zlikvidovať nepodarilo. To pochopiteľne zvyšuje nároky na nastavenie svetlosti podvozku a sklonu krídiel (o zavesení kolies ani nevravím) a nekompromisne odhalí, ktorý podvozok je skutočne kvalitný a ktorý nie.
Priam famóznu bilanciu na tejto trati má päťnásobný majster sveta Michael Schumacher, ktorý tu od roku 1992 štartoval jedenásťkrát, vždy bodoval a iba raz neskončil na stupni víťazov (v roku 1997 "iba" piaty). Tento rok bude ašpirovať už na svoje piate tunajšie víťazstvo a po nevydarených pretekoch v Melbourne a Sepangu môže očakávať jeho vážny útok na pozície mclarenov. Druhým najskúsenejším mužom na brazílskej trati je domáci matador Barrichello, ktorý však napriek svojim desiatim štartom videl cieľ iba raz, a to v roku 1994 (štvrté miesto). Zdá sa teda, že tlak domáceho prostredia Rubihnovi nesedí a nie som si istý, či s ním môžeme počítať vážne aj tento rok (na ospravedlnenie, vlani ho vyradila porucha). Medzi najhorúcejších favoritov však určite rátajme Montoyu, Coultharda a čerstvého "maturanta" Räikkonena. Ktorý z nich však prekoná 305,909 km nedeľňajších pretekov ako prvý?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.