domácnosti. V decembri 2002 Gabriela Gajdošová telefonicky oznámila záujem konateľovi spoločnosti 3MAX poskytujúcej internetové služby Ing. Petrovi Kelbelovi. "Dohodli sme sa, že zatelefonujú nasledujúci deň ohľadom termínu inštalácie, ale tri mesiace sa neozvali, až vo februári," znie prvá z výhrad G. Gajdošovej. "Pani Gajdošovej bolo v decembri oznámené, že bude pripojená po dokončení prác v rozpracovaných lokalitách," vysvetľuje P. Kelbel, ale pani Gajdošová tvrdí, že jej vtedy bolo povedané, že napojenie kábla je bezproblémová polhodinová záležitosť.
Sťažuje sa: "Internet išiel len týždeň, od 11. do 18. februára. Keď prestal fungovať, zatelefonovala som technikovi, ktorý mi povedal, že po odstránení technického problému o dva-tri dni pôjde. Keď nešiel, volala som technikovi, ale nebral mi mobil, tak som zatelefonovala pánovi Kelbelovi, ktorý uviedol, že po odstránení technickej chyby internet o dva-tri dni bude fungovať. Keď ale znovu nefungoval a volala som pánovi Kelbelovi, ani on nedvíhal mobil." A keďže 3MAX na adrese uvedenej na pečiatke na príjmovom doklade nesídli, začala mať G. Gajdošová pochybnosti o dôveryhodnosti spoločnosti a obrátila sa na políciu.
P. Kelbel: "Niektoré technické alebo iné problémy sú nepredvídateľné a nie je vždy možné určiť presný čas ich odstránenia. Svojím vyjadrením som sa opieral o správu technika, preto nešlo o zavádzanie. Inak, číslo pani Gajdošovej nemá v adresároch mobilov nikto z pracovníkov spoločnosti, preto neexistoval dôvod, aby sme jej "nebrali" telefóny a odmietame to." Pani Gajdošová však hovorí, že pán Kelbel jej povedal, že mobil nedvíha preto, lebo mu stále vyzváňa.
G. Gajdošová zatelefonovala P. Kelbelovi z polície na domácu linku a konateľ 3MAX-u prisľúbil, že sa do týždňa ozve, prídu po kábel a vrátia zriaďovací poplatok. "Ale týždeň sa neozval, tak som mu zavolala na domáci telefón, no povedal, že peniaze nevráti, lebo som bola taká drzá a dovolila som si zatelefonovať mu domov," tvrdí pani Gajdošová. "Nevydržala ani týždeň a telefonovala na súkromné číslo, čo považujem za obťažovanie z jej strany. Rozhovor pokračoval a skončil inak, ako ona uvádza," oponuje P. Kelbel.
G. Gajdošová: "Odo dňa telefonátu z polície som čakala sedem dní, prešla ma trpezlivosť a pán Kelbel nebral mobil, tak som mu zavolala domov. Na otázku, či vráti peniaze alebo pôjde internet, odpovedal ´nie´. Upozornila som ho, že to nenechám len tak."
Napriek tomu, že podľa pôvodnej dohody mal pani Gajdošovej priniesť zmluvu pracovník 3MAX-u ešte vtedy, keď jej inštaloval internet, nedoniesol ju a ešte ani o päť týždňov neskôr jej zmluva doručená nebola. Prišla až 20. marca a je v nej uvedené, že 3MAX bude Gajdošovcom poskytovať internetové služby až od 1. apríla, hoci inštalácia prebehla 11. februára, takže zaň budú platiť od apríla, ak internet pôjde.
"Pripojenie do siete internet je časťou ponúkanej služby, jej súčasťou je používanie lokálnej siete a tá funguje. Začiatok poskytovania služieb však závisí od konkrétnej zmluvy," hovorí P. Kelbel, ktorý po inštalácii 11. februára poslal G. Gajdošovej zmluvu doporučene až 19. marca, pričom dátum jeho podpisu je 15. februára. "Pri inštalácii mi bolo povedané, že internet môžeme využívať hneď, a nie, že iba týždeň," protestuje pani Gajdošová.
Technický problém už vyše mesačného nefungovania internetu (nielen u Gajdošovcov, ale aj u ďalších jazerských klientov 3MAX-u) vysvetľuje konateľ spoločnosti: "Je príliš odborný a súvisí tiež s odpájaním niektorých klientov-neplatičov, no snažíme sa o jeho najskoršie vyriešenie. Lokálna sieť však funguje. Výpadky na sieti boli spôsobené rušením signálu, čo si vyžiadalo objednanie komponentov zo zahraničia, ktorých dodanie bolo oneskorené. Prevádzka bude obnovená v priebehu niekoľkých dní." G. Gajdošová: "To počúvame už mesiac a pol."
A čo ak sa pani Gajdošová rozhodne odstúpiť od zmluvy alebo ju nepodpíše, budú jej vrátené tri tisícky? "Nevidíme dôvod na vrátenie inštalačného poplatku, pretože práce boli ukončené, služba sprístupnená a k tomu po našich ospravedlneniach bolo nakoniec konanie pani Gajdošovej príliš netolerantné a vyústilo až do tejto, pre nás nie najpríjemnejšej podoby," mieni P. Kelbel. "Ja dôvod na vrátenie poplatku vidím a bola som až dosť tolerantná!" tvrdí G. Gajdošová. "A nielen ja, ale aj iní užívatelia už toho majú dosť. Činnosť tejto spoločnosti si nechám prešetriť obchodnou inšpekciou a ak to bude nutné, aj súdnou cestou. Telefonáty s pánom Kelbelom mám zaznamenané a svoje tvrdenia viem dokázať. Nejde mi len o inštalačný poplatok, ale o poukázanie na zavádzajúce a nekorektné spôsoby 3MAX-u!"
Ani do 4. apríla sa nič nezmenilo, internet nejde ani pani Gajdošovej, ani ďalším klientom 3MAX-u na Jazere, a tak začali podnikať spoločné kroky...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.